۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲

شرط ادامه فعالیت تلگرام‌های فارسی

ایتنا - پیام رسان‌های هاتگرام و طلاگرام باید از روز ۱۵ شهریورماه به عنوان یک پیام رسان بومی فعالیت کنند و در غیراین صورت فیلتر می شوند.
شرط ادامه فعالیت تلگرام‌های فارسی
با پایان یافتن مهلت فعالیت نسخه های فارسی تلگرام در کشور، پیام رسان‌های هاتگرام و طلاگرام باید از روز ۱۵ شهریورماه به عنوان یک پیام رسان بومی فعالیت کنند و در غیراین صورت فیلتر می شوند.

به گزارش ایتنا از مهر، پس از مسدودسازی شبکه اجتماعی تلگرام در کشور، علاوه بر پیام رسانهای بومی در کشور، نسخه های هاتگرام و تلگرام طلایی نیز به عنوان نسخه های فارسی تلگرام بدون فیلتر در اختیار کاربران قرار گرفت.
به گفته علاالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تلگرام طلایی و هاتگرام به عنوان جایگزینی برای تلگرام ۲۰ میلیون عضو در ایران دارند و تا پیش از این مسئولان اعلام کرده بودند که فعالیت آنها بدون مانع است.

اما اوایل مردادماه ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به مهر، اعلام کرد: آخرین مهلتی که به فعالیت بدون فیلتر نسخه های فارسی تلگرام از جمله هاتگرام و تلگرام طلایی داده ایم ۱۵ شهریورماه است.

وی درباره حمایت صورت گرفته از فعالیت نسخه های فارسی تلگرام در کشور گفت: در حقیقت ما از ابتدا در سیاست های خروج از انحصار تلگرام، دوران گذاری را برای فعالیت نسخه های فارسی این شبکه در کشور قائل شدیم و پذیرفتیم که شبکه های هاتگرام و تلگرام طلایی بدون فیلتر چندماهی در کشور فعال باشند؛ اما آخرین مهلتی که به اینها داده ایم، ۱۵ شهریورماه است و این شبکه ها باید تا این تاریخ به پیام رسان صددرصد بومی تبدیل شوند.

در این زمینه امیرخوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی نیز گفته است: با توجه به این مهلت داده شده بقای این نرم افزارها بستگی به فعالیت آن ها دارد. اگر بتوانند ظرفیتی برای مستقل شدن فراهم کنند طبیعتا می توانند ادامه فعالیت بدهند اما به طور یقین دیگر نمی توانند به عنوان نرم افزارهای واسطه ای برای استفاده از تلگرام ادامه فعالیت بدهند.

وی افزود: طی مهلت داده شده چنانچه نتوانند انتظارات را برآورده کنند قطعا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و امکان ادامه فعالیت آن ها به این شکل میسر نخواهد بود.

بررسی‌ها نشان می دهد که در فاصله یک روز باقی مانده تا پایان مهلت داده شده به نسخه های فارسی تلگرام، تکلیف فعالیت شبکه های هاتگرام و طلاگرام در کشور هنوز مشخص نیست و پیگیری از مرکز ملی فضای مجازی برای آخرین وضعیت این شبکه ها راه به جایی نبرده است.

آمارهای ارائه شده نشان می دهد که قبل از فیلتر شبکه خارجی تلگرام در ایران، بیش از ۶۰ درصد کاربران ایرانی از این پیام رسان استفاده می کردند و پس از فیلتر شدن این شبکه در کشور،  ۲۹ میلیون نفر به عضویت پیام رسانهای بومی درآمده اند.
کد مطلب: 53963
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
"این شبکه ها باید تا این تاریخ به پیام رسان صددرصد بومی تبدیل شوند"

احتمالا طرف نه می داند پیام رسان چیست، نه می داند بومی چیست و نه می داند صد در صد یعنی چه مقدار!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام