کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسیستنت گوگل اکنون می‌تواند در آن واحد دو زبان را بفهمد

17 شهريور 1397 ساعت 10:21

ایتنا - برای اینکه اسیستنت به طور همزمان قابلیت پذیرش دو زبان را داشته باشد، این شرکت یک مدل جدید شناسایی زبان، به نام LangID، را ایجاد نموده که به محض آنکه این نرم‌افزار صحبت را تشخیص دهد اجرا می‌شود.


 
در حالت پیش‌فرض و بدون نیاز به تغییر تنظیمات، اسیستنت روی حالت دوزبانه قرار دارد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، اگر شما از اسیستنت، دستیار صوتی هوشمند گوگل،  سوالی بپرسید به طور اتوماتیک زبانی که به آن تکلم می‌کنید را شناسایی نموده و به همان زبان به شما جواب می‌دهد.
این گامی به سمت هدفی است که گوگل در ماه فوریه اعلام کرده بود مبنی بر اینکه می‌خواهد Assistant را چندزبانه کند بدون اینکه لازم باشد کاربر وارد تنظیمات شده و به صورت دستی زبانش را تغییر دهد.   
 
کاربر قادر خواهد بود تا اسیستنت را برای درک و پاسخ دادن به هر دو مورد از زبان‌های ذیل تنظیم کند:
انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی.
گوگل افزوده است که قصد دارد «در ماه‌های آینده زبان‌های بیشتری» را به آن بیافزاید.
 
همانگونه که گوگل در یک پست بلاگ خود توضیح داده، تکنولوژی پشت صحنه این تکنولوژی بسیار جالب است، برای اینکه اسیستنت به طور همزمان قابلیت پذیرش دو زبان را داشته باشد، این شرکت یک مدل جدید شناسایی زبان، به نام LangID، را ایجاد نموده که به محض آنکه این نرم‌افزار صحبت را تشخیص دهد اجرا می‌شود.

 



ممکن است فکر کنید که این کار شناسایی زبان باید پیش از آنکه اسیستنت بتواند آنچه واقعا گفته شده را رونویسی کند تکمیل شود. ولی برای هرچه سریع‌تر کردن این پاسخ، اسیستنت عملا LangID را به موازات دو مدل پردازش زبان جداگانه‌ای اجرا می‌کند که تلاش می‌کنند آنچه به دو زبان جاری کاربر بیان شده‌اند را رونویسی کنند.
 
به محض اینکه LangID زبان را تشخیص داد، اسیستنت رونویسی نادرست را کنسل می‌کند و تمام قدرت پردازشی را به سمت تمرکز بر رونویسی درست سوق می‌دهد.

به منظور تسریع فرایند شناسایی، LangID فقط لغتنامه را لحاظ نمی‌کند؛ بلکه فرکانسی که هر زبان در حال استفاده است و نوع دستگاهی که با ان استفاده می‌شود را نیز مشخص می‌کند. به گفته گوگل، چنین فرایندی پیچیده است ولی برای پشتیبانی از دوزبانه بودن اسیستنت لازم است.
 
این کمپانی همچنین وعده داده است که تا انتهای سال جاری تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی را به 30 خواهد رساند.
اسیستنت هنوز به آنجا نرسیده ولی آنطور که ما شمارش کرده‌ایم، تا اینجا می‌تواند حدود 15 زبان را تشخیص دهد که عبارتند از هندی، ماراتوی، اندونزیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، روسی و سوئدی. هفت زبان هندی نیز قرار است در آینده نزدیک ارائه شوند.
 


کد مطلب: 53956

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53956/اسیستنت-گوگل-اکنون-می-تواند-واحد-دو-زبان-بفهمد

ايتنا
  https://www.itna.ir