۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

احتمالاً «لمس سه بعدی» از آیفون‌های جدید اپل حذف می‌شود

ایتنا – لمس سه بعدی یکی از فناوری‌های خلاقانه اپل برای بهبود تجربه کار با تولیدات این شرکت است ولی احتمالاً در نسل جدید آیفون‌ها، خبری از این ویژگی نخواهد بود.
احتمالاً «لمس سه بعدی» از آیفون‌های جدید اپل حذف می‌شود
برخی کارشناسان در اظهارنظرهای مختلف بر این باورند که به احتمال زیاد اپل، ویژگی «لمس سه بعدی» را از آیفون‌های جدید حذف می‌کند.
 
لمس سه بعدی یا 3D Touch نوعی فناوری منحصر به فرد و خلاقانه است که توسط شرکت اپل ارائه شده و می‌تواند بر اساس فشاری که کاربر بر صفحه نمایشگر وارد می‌کند، دسترسی‌های مختلفی ارائه نماید.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت ورج، اگر چه  تاچ سه بعدی یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون 6S به شمار می‌رفت که اپل در سال 2015 با هیاهوی فراوان معرفی کرد ولی از آن زمان تاکنون این فناوری پیشرفت چندانی به خود ندیده و حتی ممکن است بسیاری از کاربران آیفون ندانند که چنین قابلیتی در گوشی‌های آنها وجود دارد.
 
کسانی هم که از این موضوع آگاه هستند، چندان استفاده‌ای از آن نمی‌کنند.
 
به هر حال حذف این قابلیت به معنای هدر رفتن مقادیر زیادی انرژی و منابع است.
 

تاچ سه بعدی

جالب اینجاست که فیل شیلر (Phil Schiller) یکی از مدیران بخش بازاریابی اپل، در سال 2015 و اندکی پس از عرضه 3D Touch توسط اپل به بلومبرگ گفته بود: از نظر مهندسی، ساخت نمایشگری که از تاچ سه بعدی پشتیبانی کند، به طرز باورنکردنی دشوار است. ما یک سال و در واقع دو سال مهندسی را هدر خواهیم داد، اگر ببینیم با وجود مقدار زیادی صرف هزینه و سرمایه در تولید صفحات تاچ سه بعدی مردم از آن استفاده نکنند.
 
البته این موضوع بیشتر در حد گمانه‌زنی است و هنوز اپل در این خصوص واکنش رسمی نشان نداده است.
 
به همین دلیل هنوز زود است که بخواهیم لمس سه بعدی را یک پروژه شکست خورده برای اپل بدانیم زیرا همه اینها در حد شایعه است و چه بسا رنگ واقعیت به خود نگیرد.
 
در نهایت، موضوع به هر ترتیب که باشد باید تا اواسط سپتامبر که اپل گوشی آیفون جدید خود را معرفی می‌کند، صبر کنیم.
 
 
کد مطلب: 53927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام