۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰

فیس‌بوک احتمالا بر روی یک ابزار تشخیص صدا به نام Aloha Voice کار می‌کند

ایتنا - البته فیس بوک می‌تواند الکسای آمازون یا اسیستنت گوگل را در اپ‌هایش بگنجاند، ولی در آن صورت ناچار خواهد شد از بخشی از کنترلش بر داده‌های کاربران دست بردارد.
فیس‌بوک احتمالا بر روی یک ابزار تشخیص صدا به نام Aloha Voice کار می‌کند
 
«عکس‌های دوست سابقم را پیدا کن»، این جمله‌ایست که شاید روزی با حالتی اندوهناک و با چشمانی اشک‌آلود به یاد خاطرات گذشته به فیس بوک بگویید و از او بخواهید.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، با سرنخ‌هایی که از کد یافته شده در کد اپ‌های اندروید فیس بوک و مسنجر پیداست، چنین سناریویی ممکن است در صورتی رخ دهد که فیس بوک یک قابلیت تشخیص صحبت را در شبکه اجتماعیش بگنجاند.
 
جین مانچون وانگ، افشاگر شناخته شده حوزه تکنولوژی و کد، یک رابط تشخیص صوت نمونه اولیه مخفی را کشف کرده و آن را Aloha Voice نامیده که این کد مخفی شده و تصویری از آن را در وضعیت عملی آن در توئیتر منتشر کرده است:
 
رابط کاربری دستیار صوتی مسنجر فیسبوک  pic.twitter.com/DOMe4Nsg7v جین مانچون وانگ (@wongmjane) 21 اوت 2018
 
این رابط بسیار مبتدی به نظر می‌رسد، ولی مشخصا نشانگر آن است که چگونه این تشخیص صدا کلمات بیان شده را دریافت نموده و تلاش می‌کند از آنها سر در بیاورد.  


 
وانگ با کنکاش بیشتر توانست یک آیکون نمونه اولیه را برای این ابزار تشخیص صدا کشف کند که تا حدودی شبیه یک آتشفشان است.
این آیکون مشخصا متمایز از آیکون فیس بوک است.
 
اگر فیس بوک واقعا در حال کار بر روی یک قابلیت تشخیص صوت و کدی باشد که وانگ کشف کرد، صرفا بقایای یک پروژه رها شده نبوده و واقعا پروژه‌ای در دست اقدام باشد جای تعجب نخواهد داشت، چرا که بسیاری شرکت‌های بزرگ دیگر تکنولوژی سرویس‌ها و قابلیت‌های تشخیص صدای خودشان را دارند.

به نظر می‌رسد که برخورداری از یک امکان بومی فیس بوک برای دیکته کردن پیام‌ها یا پست‌ها در اپ‌های این شبکه اجتماعی یک راه بهبود کارائی و دسترسی‌پذیری آنها باشد.
 
افزون بر این، فیس بوک ظاهرا به دنبال ایجاد یک اسپیکر هوشمند دارای قابلیت تشخیص صدا بود، از این رو این کد کشف نشده می‌تواند نشانه‌ای از آن کار باشد که به دیگر بخشهای اکوسیستم فیس بوک بسط یافته است.
 
البته فیس بوک می‌تواند الکسای آمازون یا اسیستنت گوگل را در اپ‌هایش بگنجاند، ولی در آن صورت ناچار خواهد شد از بخشی از کنترلش بر داده‌های کاربران دست بر دارد، کاری که به طور بالقوه حرف و حدیث‌های خاص خودش را در پی خواهد شد.
 
کد مطلب: 53908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام