کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دونالد ترامپ: گوگل صدای من و محافظه‌کاران را «خفه می‌کند»

سايت خبری ايتنا , 6 شهريور 1397 ساعت 23:10

ایتنا - در رابطه با دقت این ادعاها باید گفت که به سختی قابل راستی آزمایی هستند.


 
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به تازگی ادعایی عجیب در رابطه با شرکت گوگل مطرح کرده است، و البته شواهد او صرفا برگرفته از آنالیزهای انجام شده توسط یک گزارشگر است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اینکوایرر، ترامپ(که زمانی مجری برنامه‌ای تلویزیونی به نام کارآموز بود) یک تئوری توطئه جدید را مطرح نموده که مستقیما علیه «تکنولوژی بزرگ» است.
 
رسانه‌های جناح راست آمریکا(محافظه کارها) اخیرا شروع به صحبت درباره سانسور دیدگاه‌ها و سایت‌های مربوط به خود در نتایج جست‌وجوها کرده‌اند؛ ترامپ روز سه شنبه در توئیترش به این تئوری دامن زد:
 
«نتایج جست‌وجوها برای عبارت Trump News فقط به نمایش اخبار «رسانه‌های جدید جعلی» منتهی می‌شوند. به عبارت دیگر، آنها علیه من و دیگران دست به تقلب می‌زنند تا تقریبا تمام اخبار و گزارشها بد باشند. CNN متقلب در صدر آنهاست. صدای جمهوریخواهان/محافظه‌کاران و رسانه‌های منصف خفه می‌شود. غیرقانونیست؟...»

همچنین به ادعای وی: «96% نتایج جست‌وجوی عبارت Trump News به اخبار رسانه‌های جناح چپ کشور اختصاص داده شده‌اند. گوگل و دیگران در حال خفه کردن صدای محافظه کاران و مخفی نمودن اطلاعات و اخبار خوب هستند. آنها بر چیزهایی کنترل دارند که ما ممکن است ببینیم و ممکن است نبینیم. این یک وضعیت حاد است که باید برای چاره جویی شود! دونالد ترامپ (@realDonaldTrump) 28 اوت 2018
 
این آمار (96%) ظاهرا از صرفا یک منبع به دست آمده است: یک سایت محافظه کار به نام PJ Media، که اصولا برای استفاده از حرف‌های «ژورنالیست‌های شهروند»، و نه اتکا بر متخصصان «رسانه‌های جمعی»، ایجاد شده است.
خبر آن مبتنی بر شواهد نقل شده از یک گزارشگر است که این عبارت را «چند بار» بر روی کامپیوترهای مختلف در گوگل جست‌وجو کرد.   
 


این گزارشگر با استفاده از یک چارت ارائه شده توسط ژورنالیست سابق CNN به نام شریل اتکینسون به این نتیجه رسیده که نتایج سایت‌هایی که در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شود با اغراض سیاسی تنظیم شده است.
 
توئیتهای ترامپ تنها با هدف دامن زدن به ظن دسیسه و سوق تعداد بیشتری از هوادارانش علیه رسانه‌های جمعی و به سود سایت‌های غیرقابل اتکایی مانند Twitchy منتشر می‌شوند.
 
همچنین مشخص نیست که منظور این بازیگر سیاستمدار شده از اینکه برای این وضعیت باید چاره‌ای اندیشیده شود چیست، به ویژه از این جهت که او عادت دارد وعده‌هایی در توئیتر بدهد نمی‌تواند به آنها عمل کند.
 
در رابطه با دقت این ادعاها باید گفت که به سختی قابل راستی آزمایی هستند.
الگوریتم‌های جست‌وجوی گوگل به طرزی باورنکردنی پیچیده و مداما در حال تغییر هستند، هرچند که مشخص است که نتایجی را به کاربر ارائه می‌کند که با توجه به سوابق رفتاری وی در گوگل برایش مفیدتر تشخیص داده می‌شوند، خصوصیتی که در گذشته سبب شد گوگل به ایجاد یک «اثر اتاق پژواک» متهم شود.
 


کد مطلب: 53893

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53893/دونالد-ترامپ-گوگل-صدای-محافظه-کاران-خفه-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir