۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰

اپل برای تهیه یک سریال تلویزیونی «بنیاد» از رمان‌های حماسی ایزاک آسیموف دست به کار شد

ایتنا - این داستان نهایتا سر از سرویس‌های استریمینگ طرح‌ریزی شده اپل به منظور رقابت با نتفلیکس، آمازون و Hulu درآورد.
اپل بر اساس رمان حماسی آسیموف سریال می‌سازد
 
تاثیرگذارترین کار ایزاک آسیموف با همکاری دیوید گویر(نویسنده شوالیه تاریکی) به یک سری 10 قسمتی تبدیل خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، اپل سفارش تهیه یک سریال درام اصلی بر مبنای سری‌های اولیه «بنیاد» ایزاک آسیموف نویسنده داستان‌های علمی تخیلی را داده است.
 
این سری کاری از تلویزیون Skydance است که مسئول تهیه شوهای دیگری همچون جک رایان برای کمپانی آمازون و همچنین «گریس و فرانکی» و «کربن تغییر یافته» برای نتفلیکس است.
سازندگان آن جاش فریدمن، تهیه کننده سری ماجراهای سارا کانر از مجموعه نابودگر، و دیوید گویر، یکی از نویسندگان فیلم شوالیه تاریکی و چند فیلم دیگر ابرقهرمانان هستند.
 
سری بنیاد ایزاک آسیموف
 
انتشار بنیاد (Foundation)، که در سال 1942 به صورت یک سری از داستانهای کوتاه آغاز شد، نخستین رمان در دنیایی عظیم بود که در دو دنباله، «بنیاد و امپراتوری» و «بنیاد دوم»، در کنار داستان‌ها و دنباله‌های کوتاه متعدد درون جهانی بسط می‌یابد.

پیش‌فرض آن، به ساده‌ترین بیان ممکن با توجه به ابعاد عظیم و تاثیرگذار این مجموعه، عبارت است از حفاظت از دانش پیش از وقوع یک عصر تاریکی که در شرف وقوع است.
 
استودیوهای مختلف فیلمسازی چندین دهه است که در تلاش برای ساخت مجموعه کامل «بنیاد» بوده‌اند.

اخیرا، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جاناتان نولان تهیه کننده Westworld در حال کار بر روی یک سری «بنیاد» برای HBO است. ولی این داستان نهایتا سر از سرویس‌های استریمینگ طرح‌ریزی شده اپل به منظور رقابت با نتفلیکس، آمازون و Hulu در آورد.

تاکنون اپرا وینفری، ریس ویترسپون، ام نایت شیامالان، دیمین شزل و استیون اسپیلبرگ توسط اپل برای تهیه محتوای اصیل بکارگیری شده‌اند.
  
کد مطلب: 53869
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام