۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸

احتمال عرضه کروم‌بوک‌هایی که ویندوز 10 هم روی آنها اجرا می‌شود

ایتنا - مشکل بزرگ این است که شما برای ویندوز 10 نیاز به مقدار حافظه زیادی بر روی لپ‌تاپتان خواهید داشت، و کروم‌بوک‌های زیادی وجود ندارند که حافظه داخلی بالایی داشته باشند، چرا که بخش عمده سیستم عامل کروم در ابر اجرا می‌شود.
احتمال عرضه کروم‌بوک‌هایی که ویندوز 10 هم روی آنها اجرا می‌شود
 
امکان بوت دوگانه (Dual-booting)، که به معنای داشتن دو سیستم عامل روی یک کامپیوتر است، ممکن است برای کروم‌بوک‌ها فراهم بیاید.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، جامعه توسعه نرم‌افزاری آنلاین XDA Developers می‌گوید که به نظر می‌رسد تیم نرم‌افزاری پشت سیستم عامل کروم مشغول کار بر روی Campfire بوده است، که قابلیتی است که می‌تواند امکان بوت دوگانه با ویندوز 10 را فراهم بیاورد.
 
از سوی گوگل اعلامیه‌ای رسمی درباره آن منتشر نشده، ولی در یک فروم باز سیستم عامل کروم که توسط گوگل اداره می‌شود، گاهی ابزارهای آتی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.
 
Campfire علاوه بر دستگاه‌های پیشرفته مجهز به Chrome OS مانند پیکسل‌بوک از کروم‌بوک‌های ساخت ایسر، HP و لنوو نیز پشتیبانی می‌کند.
با اینکه این اطلاعات مختصر تمام جزئیات را علنی نمی‌کنند، ولی با اطمینان بالایی می‌توان گفت که کروم‌بوک‌های مبتنی بر اینتل(مانند پیکسل‌بوک) می‌توانند از عهده بوت دوگانه بربیایند.
 


مشکل بزرگ این است که شما برای ویندوز 10 نیاز به مقدار حافظه زیادی بر روی لپ‌تاپتان خواهید داشت، و کروم‌بوکهای زیادی وجود ندارند که حافظه داخلی بالایی داشته باشند، چرا که بخش عمده سیستم عامل کروم در ابر (کلود) اجرا می‌شود.
بر اساس این کد، سایز مینیموم بخش ویندوز 30GB است. برای هر اپی که نیاز به فضای زیادی داشته باشد (مثلا Quickbooks، فتوشاپ، Fortnite و غیره)، احتمالا نیاز به فضای بیشتری خواهید داشت.
 
کروم‌بوک‌های بوت دوگانه حرکتی عجیب از سوی گوگل به شمار می‌­روند، چرا که سیستم عامل کروم تا حدودی گزینه‌ای جایگزی برای ویندوز به شمار می‌رود.
یک سیستم بوت دوگانه برای کاربران میانه‌ای که می‌خواهند همزمان تجربه سیستم عامل ویندوز و کروم را بر روی یک دستگاه داشته باشند می‌تواند مناسب باشد.
 
اخیرا گوگل Play Store را به سیستم عامل کروم اضافه کرد، که امکان اجرای اپ‌های اندرویدی به صورت بومی بر روی کروم‌بوک‌ها را فراهم می‌آورد.
برای برخی از کاربران ویندوز، ممکن است جذاب باشد که بتوانند اپ‌های اندرویدی را بر روی دستگاه ویندوزیشان اجرا کنند.
این ایده فروش بهتری نسبت به فراهم‌سازی سیستم عامل کروم برای کاربران ویندوزی است، چرا که آنها از قبل از امکان اجرای مرورگر کروم بهره‌مند بوده‌اند.
باید ماند و دید که آیا اصلا Campfire عرضه خواهد شد؟ و اگر بله، چه زمانی.
 
 
کد مطلب: 53843
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام