کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل مشکل اشتراک گذاری مکان کاربران را اصلاح می‌کند

31 مرداد 1397 ساعت 11:27

ایتنا - گوگل ذکر نکرده است که روش‌های جداگانه‌ای، همچون داده‌های تلفن همراه و نقاط وایفای، برای چک کردن مکان کاربران دارد.


 
شرکت گوگل انتقادات درباره خط مشی اشتراک گذاری مکان(location-sharing) را پذیرفت و به آن اذعان کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، اخیرا خبرهایی درباره جمع‌آوری اطلاعات مکانی کاربران توسط گوگل، به ویژه در اندروید، و خصوصا در زمانی که کاربر به سمت این تصور سوق داده می‌شود که این ویژگی در حالت خاموش است منتشر شده بود.
 
یک گزارش منتشر شده توسط آسوشیتد پرس (AP) گویای آن است که وب‌سایت گوگل اکنون درباره این تنظیمات Location History توضیح داده است: «این تنظیمات بر دیگر سرویس‌های مکانی بر روی دستگاه شما تاثیرگذار نیست... برخی از داده‌های مکانی ممکن است با فعالیت‌های شما در روی سرویس‌های دیگر، مانند Search و Maps، ذخیره شوند.»
 
در توضیحات قبلی آمده بود: «وقتی تاریخچه مکانی (Location History) در حالت خاموش باشد، اطلاعات مکانی رفت و آمدهای شما دیگر ذخیره نخواهد شد.»
 
AP بسیار از این نتیجه راضیست چرا که در تضاد با بیانیه قبلی گوگل است مبنی بر اینکه «ما توضیحات روشنی درباره این ابزارها ارائه می‌کنیم.»
 
در یک بیانیه بعدی منتشر شده پس از این تغییر اینگونه توضیح داده شده است: «ما زبان توصیفی درباره Location History را به شکلی به‌روزرسانی کرده‌ایم که در پلتفرم‌های مختلف و مراکز کمک‌رسانی (help centre) ما یکنواخت و شفاف باشد.
 
مشکل اینجاست که گوگل بحث ثبت داده‌های کاربران توسط خود را با ثبت داده‌های کاربران توسط دیگران متفاوت می‌داند.
گوگل ذکر نکرده است که روش‌های جداگانه ای، همچون داده‌های تلفن همراه و نقاط وایفای، برای چک کردن مکان کاربران دارد، و همچنان این اطلاعات را محرمانه جمع‌آوری می کند تا برخی از سرویس‌هایش کار کنند.
  


راه خاموش کردن کامل آن در یک تنظیمات کمتر شناخته شده به نام فعالیت وب و اپ (Web & App Activity) است. با وجود این بازبینی جدید، باز هم اشاره ای به این تنظیمات نشده است، که وقتی صحبت از «شفافیت» باشد واقعا کار مسخره ای است ولی واقعیت این است که گوگل نمی خواهد شما آن را خاموش کنید، چرا که چنین کاری تا حدودی باعث اختلال در عملکرد دستگاه کاربران می شود.
 
AP خاطرنشان نموده است که، پس از آنکه مشخص شد شبکه اجتماعی شکست خورده سابق Google Buzz اطلاعات تماس موجود در دفترچه تلفن گوشی کاربران را درز می دهد، گوگل همچنان پایبند به توافقنامه ای است که با FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) امضا کرده بود، و سعی می کند دیگر جریمه نشود.
 
 


کد مطلب: 53830

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53830/گوگل-مشکل-اشتراک-گذاری-مکان-کاربران-اصلاح-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir