کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کامیون‌های خودران تا سال 2028 جایگزین کامیونداران نمی‌شوند

سايت خبری ايتنا , 4 شهريور 1397 ساعت 12:09

ایتنا - نتیجه تحقیق ACM نشان می‌دهد که تکنولوژی خودران پیش از جای رانندگان کامیون را بگیرد در واقع به رفع مشکل فعلی کمبود پرسنل در این حوزه کمک خواهد کرد.


 
نتایج یک مطالعه جدید که توسط موسسه تحقیقات حمل و نقل در آمریکا انجام شده نشان می دهد که کامیونداران در کوتاه مدت می توانند نفس راحتی بکشند.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از cnet، شبح کامیون‌های خودران مدت‌هاست که بر سر صنعت کامیونداری سنگینی می‌کند، چرا که خیلی‌ها نگرانند که وقتی کامیون‌ها خودران شوند فرصت‌های شغلی بسیاری از دست خواهند رفت.
ولی بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده چنین اتفاقی به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.
 
مرکز آمریکایی تحرک (ACM) مطالعه‌ای را به سفارش دانشگاه ایالتی میشیگان و انستیتو حمل و نقل A&M تگزاس به منظور بررسی اثرات بالقوه وسائل نقلیه خودران در طی یک دهه آینده انجام داده است.
نتیجه گیری این مطالعه این بوده که، با وجود نگرانی‌های موجود، کامیون‌های خودران در طی یک دهه آینده موجب از کار بی‌کار شدن گسترده شاغلان این حوزه نخواهند شد.
 
در عوض، این مطالعه بر این باور است که کامیون‌های خودران «تا حدود زیادی به جای اینکه جایگزین رانندگان کامیون‌ها شوند از این حرفه پشتیبانی خواهند کرد». همین واقعیت برای صنایع مسافربر شخصی و ترانزیت نیز صدق می‌کند که در آنها تعامل انسانی و کمک سرنشینان هنوز نیاز فراوانی به خودروهایی دارند که یک انسان راننده داشته باشند.
با این حال، فعالان این حوزه‌ها ممکن است نیاز به آموزش‌های مضاعفی به منظور بهره‌برداری مناسب از تکنولوژی نوپای AV (خودران) داشته باشند.
 
کامیون خودروی خودران

بخشی از این نتیجه‌گیری نشات گرفته از این واقعیت است که صنعت کامیونداری هم اکنون در استخدام راننده کامیون با کمبود نیرو مواجه است. با اینکه راننده کامیون بودن درآمد بالایی دارد، ولی ساعت‌های طولانی در جاده پشت فرمان نشستن و همچنین افزایش مراقبت‌های الکترونیکی از سوی شرکت‌ها سبب شده تا تعداد علاقه‌مندان اشتغال در این حوزه خیلی زیاد نباشد.
از این رو، تکنولوژی خودران پیش از آن که جای رانندگان را بگیرد، در واقع به رفع مشکل فعلی کمبود پرسنل کمک خواهد کرد.
 
مطابق گزارش مزبور، این مطالعه به دورنمای بیش از یک دهه نپرداخته است. در آن مقطع، کاملا ممکن است که AVها شروع به کنار زدن رانندگان از این حرفه کرده باشند. به این خاطر است که این مطالعه خاطرنشان نموده که آموزش برای کسب اطمینان از اینکه افرادی که به دنبال کار در این صنعت می گردند قادر به اجابت نیازهای مشاغل جدیدی که در نتیجه رواج تکنولوژی خودران ایجاد می شوند باشند ضروری است.
 


کد مطلب: 53802

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53802/کامیون-های-خودران-سال-2028-جایگزین-کامیونداران-نمی-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir