۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
گروه Hackett:

تحول دیجیتالی می‌تواند برای سازمان‌های IT اهمیت مرگ و زندگی داشته باشد

ایتنا - شرکت‌های کلاس جهانی موفق به کاهش مخارج نیروی کار و در عین حال تحویل سریع‌تر پروژه‌ها می‌شوند، که نتیجه آن 22% هزینه کرد کمتر بر روی «معادل هزینه به ازای کاربر نهایی» نسبت به شرکت‌های متوسط است.
تحول دیجیتالی می‌تواند برای سازمان‌های IT اهمیت مرگ و زندگی داشته باشد
 
بنا بر گزارشی از گروه Hackett، آی‌تی در مسیر سرویس‌دهی همزمان به دو ارباب است: تحول دیجیتالی برای خدمت به مشتریان و همچنین کارکردهای درون سازمانی.
جای تعجب ندارد که تحقق هر دو هدف کاری سنگین را می‌طلبد، ولی به هر حال ضرورت آن اساسی است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، این گزارش Hackett معیارهایی برای مقایسه رفتار سازمان‌های جهانی ارائه نموده، و گروه‌های IT کلاس جهانی را به عنوان گروه‌هایی تعریف نموده که در طبقه‌بندی‌های کلیدی به نمرات ممتازی از نظر کارائی و کارامدی دست یافتند. شرکت‌های متوسط شرکت‌هایی هستند که از چنین مزیتی برخوردار نبوده‌اند.  
 
بررسی داده‌های یک بازه زمانی یک ساله به این جمع‌بندی رسید که هزینه‌های اجرایی، که با عنوان فرایندهای عملیاتی تعریف شده‌اند، یک عامل عمده متمایزکننده شرکت‌ها هستند. شرکت‌های کلاس جهانی موفق به کاهش مخارج نیروی کار و در عین حال تحویل سریع‌تر پروژه‌ها می‌شوند، که نتیجه آن 22% هزینه کرد کمتر بر روی «معادل هزینه به ازای کاربر نهایی» نسبت به شرکت‌های متوسط است.
 
با نگاهی به این داده‌ها، و صحبت با کارشناسان و دست‌اندرکاران متوجه می‌شوید که روش‌های موفق بسته به نوع شرکت و سطح مداخله، جهت‌دهی و پشتیبانی از سوی ذینفعان کلیدی متغیر هستند.
 
با این حال برخی مبانی در همه مشترک است:
  • کاستن از هزینه‌ای اجرائی موجب خرسندی شدید مدیران ارشد مالی و مدیران عامل می شود.
    سرعت و چالاکی شاخص‌های عمده موفقیت هستند.
    کارکنانی که مشارکت کاملی دارند می‌توانند موجب بهبود رضایتمندی مشتریان شوند.
 

شرکت‌هایی که عملکرد بالایی دارند به دستاوردهای بالاتری با هزینه کمتری نسبت به رقبایشان می‌رسند.
عواید ناشی از این صرفه‌جویی‌ها می‌تواند به پروژه‌های تحول‌گرایانه و نوآوری تزریق شوند، و اغلب هم همینطور می‌شود.
 
کاری که شرکت‌های متوسط بیش از یک سال برای انجام آن زمان صرف می‌کنند، در سازمان‌های کلاس جهانی ظرف دو تا سه ماه به اتمام می‌رسد. در این راستا، آنها پروژه‌های کمتری را نیز تایید می‌کنند، که باعث افزایش امکان مدیریت‌پذیری بارهای کاری می‌شود.
 
اساسا، شرکت‌های کلاس جهانی توجه دارند که تحول دیجیتالی واقعی چیزی بیش از نقل مکان به ابر(کلاود) است. مدیریت تقاضا، عملیات‌های مقرون به صرفه، نوآوری، جذب و نگهداری استعدادها، استفاده از ابزارهای پیشرفته تحلیل داده‌ها، توجه جدی به امنیت سایبری و یک CIO همیشه هشیار دستیابی به اهداف تحول‌گرایانه را برای سازمان‌ها امکان‌پذیر می‌سازند.
 
کد مطلب: 53797
برچسب ها: تحول دیجیتالی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام