۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
الکسا

دستیار صوتی آمازون، کمک کار برنامه‌نویس‌ها

ایتنا – برنامه‌نویسان می‌توانند در کدنویسی خود از قابلیت‌های الکسا استفاده کنند.
دستیار صوتی آمازون، کمک کار برنامه‌نویس‌ها
به نظر می‌رسد دستیار صوتی آمازون موسوم به الکسا (Alexa) علاوه بر کاربردهای متعددی که دارد، می‌تواند به مهندسان نرم‌افزار نیز کمک کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا برای بررسی این موضوع، تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند و به نتایج قابل قبولی نیز دست یافته‌اند.
 
آنها در پژوهش خود به دنبال پاسخ این سوال بودند که آیا الکسا می‌تواند به برنامه‌نویس‌ها کمک کند که بهره‌وری خود را افزایش دهند و روند اجرای کارهای مربوط به کدنویسی را سرعت ببخشند؟
 
اصولاً مهندسان نرم‌افزار در پروژه‌های خود از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند.
آنها بعضاً میلیون‌ها خط برنامه می‌نویسند و این کدها را با ابزارهای مستقل تست و ویرایش می‌کنند.
 
نیک برادلی (Nick Bradley) مدیر این پروژه می‌گوید جابجا شدن بین ابزارهای مختلف می‌تواند کار بسیار دشواری باشد زیرا هر کدام از آنها محیط و دستورهای خاص خود را دارد و شما باید بدانید چطور همه اینها را با هم مورد استفاده قرار دهید. من وقتی در استفاده از این ابزارهای مختلف و سازگار کردن آنها با هم مجبور شدم زمان زیادی صرف کنم، سرخورده و ناامید شدم و ایده استفاده از الکسا به ذهنم خطور کرد.
 
گروه پژوهشی، از چند مهندس نرم‌افزار خواستند با زبان ساده به الکسا دستور بدهند و از این دستیار صوتی بخواهند که کارهایی را برای آنها انجام دهد.
 
مهندسان از نتیجه کار راضی بودند، هر چند مشکل تداخل صداها در محیط کاری، قدری بر خروجی کار تاثیر منفی بر جای گذاشت.
 




مدیر این پروژه می‌گوید امروزه که سیستم‌ها بزرگتر و پیچیده‌تر می‌شوند، استفاده از دستیارهای شخصی می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که به توسعه‌دهندگان برای افزایش کارآمدی در این محیط پُرشتاب کمک کند.
 
محققان در ادامه به این نتیجه رسیده‌اند که از دستیاران مجازی می‌توان در مشاغل دیگر نظیر پزشکی، وکالت یا حسابداری نیز استفاده کرد.
 
به عنوان مثال شما می‌توانید وضعیتی را تصور کنید که یک وکیل در حال خواندن خلاصه یک پرونده است و در همان حال از الکسا می‌خواهد که پرونده های مشابه را بیابد تا در تحقیقات خود از آنها استفاده کند.
 
نتیجه این بررسی‌ها قرار است در کنفرانس ICSE که در سوئد برگزار می‌شود، ارائه گردد.
 
کد مطلب: 53795
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام