۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶

سیستم عامل کروم اکنون از نصب بسته‌های دلخواه لینوکس پشتیبانی می‌کند

ایتنا - با ورود کروم‌بوک‌های جدید در شکل‌های مختلف، از جمله تبلت‌ها و 2 در 1 ها، سیستم عامل کروم تا حدود زیادی در مسیر جایگزینی تبلت‌های اندرویدی در حرکت است.
سیستم عامل کروم اکنون از نصب بسته‌های دلخواه لینوکس پشتیبانی می‌کند
 
شرکت سامسونگ اخیرا Galaxy Tab S4 را به عنوان یک دستگاه قابل حمل کاملا کارا عرضه نمود ولی مرورهای اولیه به نتایج نسبتا ترسناکی رسیده‌اند. تبلت ممتاز سامسونگ، به خاطر مقطع زمانی عرضه‌اش، با آیپد ارزان‌تر، Surface Go ارزان‌تر، و، به شکلی نزدیک‌تر، با کروم‌بوک‌ها مقایسه می‌شود.

کروم‌بوک‌ها، به طور خاص، به مرور در حال توانمندتر شدن هستند و جدیدترین قابلیت تجربی آن، یعنی لینوکس، آن را به یک سیستم عامل دارای نهایت کارائی تبدیل می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اسلشگیر، سیستم عامل کروم اکنون به طور رسمی از سه نوع از اپ‌ها پشتیبانی می‌کند: اپ‌های کروم خودش، اپ‌های اندروید، و اپ‌های لینوکس. با این حال، اپ‌های لینوکس نیازمند آشنایی با خط فرمان و نصب نرم‌افزارهای هستند که فقط در مخزن‌های Debian (نسخه لینوکس اپ استورها) در دسترسند.
 
سایت‌های XDA و Chrome Unboxed متوجه شده‌اند که این مشکل دیگر وجود ندارد. در جدیدترین بیلدهای Canary، عملا امکان نصب بسته‌های  .debبه سادگی با دابل کلیک بر روی فایل در مرورگر فایل سیستم عامل کروم وجود دارد، که تا حدود زیادی شبیه کاریست که شما در ویندوز، macOS یا حتی اندروید انجام می‌دهید.
بسته‌های دبیان (.deb) به تعبیری شبیه APK های اندروید یا اینستالرهای MSI/EXE ویندوز هستند.
 
 
 
با اینکه فراهم‌سازی این قابلیت نیازمند طی چند مرحله است، ولی یک مرحله مهم در پشتیبانی از لینوکس بر روی سیستم عامل کروم به شمار می‌رود. تمام نرم‌افزارهای در دسترس برای لینوکس در مخزن‌های دبیان در دسترس نیستند، مخصوصا نرم افزارهای اختصاصی.

این، در تئوری، می‌تواند اجازه دهد که هر برنامه لینوکس «به طور جانبی» بر روی سیستم عامل کروم بارگذاری کند، از جمله نرم‌افزارهایی مانند Visual Studio یا، محض سرگرمی، Chrome for Linux (که بر روی سیستم عامل کروم اجرا می‌شود.
 
البته این قابلیت هنوز برای همه کاربران قابل دسترسی نیست، حتی کسانی که امکان پشتیبانی لینوکس بر روی کروم را دارند. با ورود کروم‌بوک‌های جدید در شکل‌های مختلف، از جمله تبلت‌ها و 2 در 1 ها، سیستم عامل کروم تا حدود زیادی در مسیر جایگزینی تبلت‌های اندرویدی در حرکت است.
 
کد مطلب: 53786
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام