کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک الزامات مدیران صفحات را بیشتر می‌کند

22 مرداد 1397 ساعت 14:51

ایتنا - این اعلامیه یک هفته پس از آن ارائه شده که این غول شبکه‌های اجتماعی 32 اکانت و پیج را که تقلبی تشخیص داده شده بودند، و به عنوان بخشی از یک کمپین تاثیرگذاری هماهنگ شده عمل می‌کردند، بست.


 
از این پس کشور محل سکونت مدیران صفحات فیس‌بوک راستی آزمایی خواهد شد و امنیت افزایش می‌یابد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، بنا بر اعلامیه اخیر فیس‌بوک، مدیران صفحات در این شبکه اجتماعی باید برای اثبات اینکه قصد فعالیت‌های متقلبانه را ندارند چند مانع مضاعف را پشت سر بگذارند.
 
اما راجرز، مدیر بازاریابی محصولات، در یک پست بلاگ توضیح داده است که: «اکنون، از کسانی که این صفحات را مدیریت می‌کنند درخواست خواهد شد تا برای قطعی شدن انتشار پستشان یک فرایند احرازهویت را با موفقیت پشت سر بگذارند، تا به این طریق مدیریت یک صفحه با استفاده از یک حساب جعلی یا دستکاری شده سخت‌تر شود.»
 
این اعلامیه یک هفته پس از آن ارائه شده که این غول شبکه‌های اجتماعی 32 اکانت و پیج را که تقلبی تشخیص داده شده بودند، و به عنوان بخشی از یک کمپین تاثیرگذاری هماهنگ شده عمل می‌کردند، بست.
 
گفتنی است اخیرا فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند تا مشخص شود که چه رفتاری در قبال ترول‌ها در پیش خواهند گرفت، که از حساب‌هایی هستند که توسط یک نهاد روسی ترولساز به نام Internet Research Agency اداره می‌شوند تا آنهایی که با نام واقعی کاربر برچسب خورده‌اند ولی تئوریهای توطئه را ترویج می‌کنند و منجر به آزار دیگران می‌شوند را شامل می‌شود.
 
فیس بوک

به محض اجرائی شدن این تغییرات، مدیران صفحات در فیس‌بوک ملزم به تایید «مکان اصلی اقامتشان» خواهند بود و ملزم به استفاده از احرازهویت دو مرحله‌ای می شوند. از کاربران، برای راستی آزمایی مکانشان، خواسته خواهد شد که سرویس‌ها مکانی را در فیس‌بوک فعال کنند.
 
احرازهویت دو مرحله‌ای کاربران را ملزم به ارائه اطلاعات ثانویه‌ای به علاوه گذرواژه‌هایشان خواهد نمود تا وارد حسابشان شوند.
در حال حاضر، کاربران فیس‌بوک برای اینکه اثبات شود که هکری نیستند که از یک گذرواژه سرقتی برای لاگین استفاده می‌کند باید یک کد یک بار مصرف که توسط یک اپ تولید می‌شود را وارد کنند یا از یک سیستم توکن مانند Yubikey استفاده نمایند.
 
بنا بر توضیح راجرز، فیس‌بوک در حال گسترش دادن این تغییرات به صفحاتی است که دنبال کنندگان زیادی در ایالات متحده دارند و اجرای آن «به زودی» آغاز خواهد شد.
مدیران صفحات، در صورتی که این تغییرات در مورد آنها به اجرا در آمده باشد، یک اعلان را در بالای فید خبریشان خواهند دید.
 
راجرز افزود: «تکمیل این روند قاعدتا تنها چند دقیقه طول می‌کشد. نکته بعدی این است که این فرایند اختیاری نیست. و افراد در صورتی که این فرایند را تکمیل نکنند قادر به پست مطلب نخواهند بود.»
 


کد مطلب: 53775

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53775/فیس-بوک-الزامات-مدیران-صفحات-بیشتر-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir