۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰

فیس‌بوک: تبلیغات برای چاپ سه بعدی اسلحه ممنوع!

ایتنا - طراحی‌های موجود در وب‌سایت Defense Distributed که این نقشه‌ها را میزبانی می‌کند بیش از 20 هزار بار دانلود شده‌اند.
فیس‌بوک: تبلیغات برای چاپ سه بعدی اسلحه ممنوع!
 
اشتراک گذاری این فایل‌ها به معنای نقض استانداردهای جامعه این شبکه اجتماعی خواهد بود.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از مشبل، فیس‌بوک، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، اعلام کرد که وب‌سایت‌هایی که ترسیمات آماده چاپ سلاح‌های چاپ سه بعدی شده را میزبانی و به اشتراک می‌گذارند حق استفاده از این شبکه اجتماعی را ندارند.
 
یکی از سخنگویان این شرکت در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل ارسال شد گفت: «اشتراک گذاری نحوه چاپ سلاح‌های گرم با استفاده از چاپگرهای 3D تحت استانداردهای جامعه ما مجاز نیست. ما، در راستای خط مشی‌هایمان، در حال حذف محتوای اینچنینی از فیس‌بوک هستیم.»
 
به گزارش ایتنا این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته یک قاضی در سیاتل فرمانی مبنی بر ممنوعیت موقت را برای مسدودسازی انتشار آنلاین طراحی‌های سلاح چاپ شده 3D صادر کرد.
دادستان‌های کل نوزده ایالت، با ابراز نگرانی از جنبه‌های امنیتی، US State Department and Defense Distributed (تهیه کننده این ترسیمات قابل چاپ) را به خاطر حل و فصل یک پرونده قضائی قبلی که اجازه توزیع آزادانه این نقشه‌ها را داده بود تحت تحقیب قرار داده‌اند.
 
چاپ سه بعدی سلاح

با این حال، این طراحی‌ها سال‌هاست که در اینترنت در دسترس بوده‌اند. بر اساس آمار دانلودها که توسط Defcad.com انجام شده است، طراحی‌های موجود در وب‌سایت Defense Distributed که این نقشه‌ها را میزبانی می‌کند بیش از 20 هزار بار دانلود شده‌اند.
 
علاوه بر این، لینک «اکنون خرید کنید» به Defense Distributed Ghost Gunner (که یک ابزار خانگی است که امکان ساخت یک قطعه کلیدی سلاح با فلز و استفاده از آن قطعه برای ساخت یک اسلحه گرم غیرقابل ردیابی را فراهم می‌آورد) همچنان بر روی صفحه فیس‌بوک آن قابل کلیک است.
 
فیس‌بوک از ارائه پاسخ فوری به درخواست اظهارنظر در رابطه با Ghost Gunner خودداری کرد.
  
کد مطلب: 53769
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام