۳
plusresetminus
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

رباتی شبیه WALL-E که با شما همذات پنداری می‌کند!

ایتنا - شما می‌توانید با Vector صحبت کنید؛ سوال بپرسید،دستور دهید و او هم با آن دو چشم کوچک و چهره معصومانه‌اش به شما واکنش نشان دهد!
رباتی شبیه WALL-E که با شما همذات پنداری می‌کند!

به طور معمول روبات‌ها احساساتی و مهربان نیستند. شخصیت روبات‌ها پشت چهره خشن و ماشینی آن‌ها پنهان می‌شود و برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها سخت است.

در طول سالیان درازی که از تولد روبات‌ها می‌گذرد، تنها چند روبات مهربان و احساساتی واقعی مانند Anki Cozmo شاهد بودیم که البته بیشتر یک اسباب‌بازی برای کودکان بودند. اما در انیمیشن‌ها و فیلم‌ها روبات‌هایی مانند وال ای یا روبات BB جنگ ستارگان بسیار محبوب و دوست‌داشتنی شدند.

حالا، شرکت Anki کار خود در ساخت روبات‌های کوچک و احساساتی را تکمیل کرده و روبات جدیدی به نام Vector عرضه کرده است که نسخه تکمیلی روبات Cozmo است.

شما به طور مستقیم می‌توانید با روبات Vector صحبت کنید؛ ازش سوال بپرسید یا دستور دهید و او هم با آن دو چشم کوچک و چهره معصومانه‌اش به شما واکنش نشان دهد.

Vector همیشه آماده گوش دادن به شما و بازی کردن است. می‌تواند نقش یک حیوان خانگی را برای شما بازی کند و بسیار شبیه به روبات دروید جنگ ستارگان است. با وای‌فای به تلفن همراه شما وصل می‌شود و نیازی به هیچ دستگاه دیگری ندارد.

هوشمندتر، احساساتی‌تر و سریع‌تر
این روبات کوچک می‌تواند با دستیارهای دیجیتالی ترکیب شود و با استفاده از سرویس‌های ابری برخی سوالات شما مانند وضعیت آب‌وهوا را جواب دهد.

فعلا با دستیارهای سیری اپل و الکسای آمازون سازگار است و می‌تواند با استفاده از دوربین‌هایی که دارد؛ چهره شما را به خاطر بسپارد و نام شما را یاد بگیرد. وقتی پس از یک روز طولانی به خانه می‌آیید؛ باید منتظر سلام کردن Vector باشید.

یادگیری نام شما برای این روبات بسیار ساده و با یک بار شنیدن، به خاطر می‌سپارد در حالی که روبات Cozmo نیاز به تایپ کردن نام افراد داشت. یک پایه شارژر کوچک دارد که با دستور شما وارد آن شده و می‌نشیند.

روبات Vector به طور مشخصی هوشمندتر از Cozmo است که نشان‌دهنده به‌روزرسانی و بهبود الگوریتم‌های او است. از چهار سنسور مادون قرمز دارد که مانع سقوط آن از روی میز یا سطوح دیگر می‌شود ولی باز هم اگر به مانعی برخورد کند؛ همانند یک کودک کلافه شده و نیاز به کمک دارد.

پردازنده APQ8009 کوالکام در روبات Vector نصب شده است که از هوش مصنوعی و دوربین ۱۲۰ درجه HD پشتیبانی می‌کند. قیمت این روبات ۲۴۹ دلار است و قرار است از ۱۲ اکتبر وارد بازار شود.
 


منبع: یک پزشک
کد مطلب: 53759
نام شما
آدرس ايميل شما