۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۰
مروری اجمالی بر ویژگی‌های پرچمدار جدید سامسونگ

گلکسی نوت 9 رسما رونمایی شد

ایتنا - پرقابلیت‌ترین گوشی امسال تاکنون حداقل 1000 دلار قیمت دارد، با قلم استایلوس بلوتوثی عرضه شده و دارای دوربین هوش مصنوعی (AI)، باتری پرظرفیت و حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی است.
گلکسی نوت 9 رسما رونمایی شد
 
پرقابلیت‌ترین گوشی امسال تاکنون حداقل 1000 دلار قیمت دارد، با قلم استایلوس بلوتوثی عرضه شده و دارای دوربین هوش مصنوعی (AI)، باتری پرظرفیت و حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، این گوشی نسخه 512 گیگابایتی نیز خواهد داشت که قیمت آن 1250 دلار است. این قیمت بالا، در کنار قیمت بالای پرچمداران برندهای دیگر، این حدس را در میان تحلیلگران تقویت کرده است که علت اصلی چنین کاری بیش از آنکه به استفاده از قطعات گران‌تر و هزینه‌های تحقیقاتی مربوط شود به خاطر تلاش تولیدکنندگان موبایل برای قرار دادن گوشی‌های پرچمدارشان در سطح قیمت هزار دلاری آیفون ایکس است.
 
سامسونگ گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 به رنگ‌های آبی اقیانوسی (با S Pen زرد کمرنگ)، بنفش اسطوخودوسی، سیاه نیمه شب و مسی متالیک عرضه خواهد شد.
رنگ‌هایی که برای این گوشی عرضه می‌شوند بر اساس منطقه متغیر خواهند بود، مثلا رنگ‌های آبی و ارغوانی برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است.
 
گلکسی نوت 9

سامسونگ یک لوازم جانبی جدید به نام Charging Duo معرفی نموده که می‌تواند دو دستگاه دارای سازگاری Qi را به طور همزمان با توان 15 وات شارژ کند، یک دستگاه در حالت ایستاده و دیگر در حالت خوابیده. امکان شارژ دو گوشی و یا یک گوشی و یک ساعت به وسیله این ابزار وجود دارد.
 
افزوده شدن ترفندهای بلوتوثی به S Pen گلکسی نوت 9
این S Pen جدید، که بر بلوتوث کم مصرف متکی است (یک آنتن داخل بدنه قلم قرار دارد)، به طرز چشمگیری ویزگی متمایزکننده Galaxy Note 9 به شمار می‌رود. این قابلیت جدید S Pen است که قدرت این را دارد که تاثیرگذاری این گوشی را به دیگر جنبه‌های زندگی شما نیز بسط دهد.
 
شما همچنان می‌توانید با این قلم بنویسید، نقاشی کنید، به جای استفاده از انگشتتان با گوشی کار کنید و پیام‌های زنده (live) ایجاد نمائید. ولی اکنون دکمه S Pen امکانات بلوتوثی دارد که برای اپ‌های مختلف کاربرد می‌یابد. یک منوی کامل تنظیمات امکان شخصی سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد که شاید این ویژگی آن از همه برجسته‌تر باشد:
 
با اندکی نگه داشتن (long-press) دکمه قلم اپ دوربین باز می‌شود، و با دو بار فشار دادن این دکمه وضعیت دوربین از سلفی به دوربین پشت و یا بالعکس تغییر می‌یابد. وقتی یک بار دیگر کلیک کنید عکس گرفته می‌شود. به این ترتیب اکنون شما یک شاتر دوربرد دارید. با مهارت‌های بلوتوث S Pen، زمینه کلیک‌ها بسته به اینکه وارد کدام اپ شده باشید و در کدام قسمت آن اپ هستید تغییر می‌یابد.
 
شما به این طریق می‌توانید از یک فاصله حدود 10 متری تا هفت دستگاه را کنترل کنید. دوام شارژ S Pen به اندازه 200 کلیک یا 30 دقیقه است، و در کمتر از یک دقیقه شارژ می‌شود، که این شارژ از زمانی که استایلوس را مجددا در شکاف مخصوص آن در گوشی قرار دهید شروع می‌شود.
 
بعضی از کارهایی که می‌توانید با یک S Pen انجام دهید:
  • کنترل پاورپوینت برای ورق زدن اسلایدها
    اجرای آهنگ یا رفتن به اهنگ بعدی در یک موزیک پلیر
    تغییر حالت دوربین(سلفی و عقب) و بهره‌مند شدن از یک شاتر کنترل از راه دور
    استفاده از اپ‌هایی مانند Spotify، که کنترل‌های جامعی دارند.

همچنین در این گوشی، در زمان نوشتن یادداشت سریع بر روی صفحه خاموش (که قابلیت off-screen memo نام دارد)، نوشته‌ها به رنگ خود S Pen خواهند بود.
قلم در مدل سیاه رنگ این گوشی با رنگ‌های زرد، ارغوانی، مسی و سفید عرضه می‌شود. البته امکان تغییر رنگ پیش‌فرض در تنظیمات وجود دارد.
 
قابلیت‌های دوربین AI جدید نوت 9
گلکسی نوت 9 از همان ساختار سخت‌افزاری موجود در Galaxy S9 Plus استفاده می‌کند. درباره دوربین این به معنای دوربین‌های 12 مگاپیکسلی دوگانه در پشت است، که دیافراگم یکی از آنها وقتی که تشخیص دهد نور کم است به طور اتوماتیک تغییر می‌یابد. دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسلی است.
 
گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9

تفاوت ایجاد شده به نرم‌افزار AI (هوش مصنوعی) آن مربوط می‌شود که صحنه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به سرعت تشخیص می‌دهد که در حال تصویربرداری از یک گل هستید، یا غذا، یا یک سگ و یا یک انسان. نوت 9 برای تشخیص 20 حالت مختلف آموزش داده شده است.
همچنین، دوربین آن کار بهینه‌سازی توازن سفید، اشباع رنگ و کنتراست را انجام می‌دهد تا عکسها باکیفیت‌تر شوند.   
 
قابلیت‌های دیگری همچون تشخیص اشکال در عکس به تنظیمات دوبین اضافه شده که مثلا وقتی سوژه مورد نظرتان پلک بزند یا حرکت کند توصیه خواهد کرد که مجددا عکس بگیرید.
 
سایر ویژگی‌های برجسته گلکسی نوت 9
  • Fornite برای اندروید: این بازی بسیار محبوب ابتدا به گوشی‌های گلکسی می‌آید (S7 و بعد از آن) و نوت 9 یک پوسته ویژه از آن را دریافت می‌کند. شما قادر به دانلود آن از طریق اپ گیمینگ سامسونگ خواهید بود.
    صفحه نمایش: سوپر آمولد 6.4 اینچی؛ رزولوشن 2,960x1,440 پیکسل
    پردازنده: پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 هشت هسته‌ای.
    دکمه Bixby : این دکمه همچنان در پهلوی چپ گوشی موجود است.
 

امکان پیش سفارش Note 9 از 10 اوت همراه با یک هدیه
در صورت پیش سفارش این گوشی پیش از 23 اوت، سامسونگ یکی از این هدایا را رایگان همراه آن ارسال می کند:
  • هدفون ضدنویز اطراف گوش AKG N60 (با ارزش خرده فروشی 299 دلار)
    پوسته Fortnite Galaxy با 15,000 V bucks (معادل 150 دلار درون این بازی، و قیمت خرده فروشی آن)
    یا هر دو به قیمت 99 دلار (ارزش خرده فروشی 449 دلار)
 
نسخه 512 گیگابایتی آن در آمریکا به قیمت 1250 دلار از AT&T، T-Mobile، Verizon، US Cellular  و Samsung.com قابل خرید خواهد بود.
 
 
قلم نوت 9 هم ضد آب است.
Sarah Tew/CNET

 
تفاوتهای گلکسی نوت 9 با نوت 8
سخت و افزار و نرم افزار نوت 9 ارتقاء اندک ولی قابل توجهی نسبت به نوت 8 یافته است. از نمای بیرونی، این دو گوشی تقریبا دوقلو هستند.
 
 
  • سایز صفحه: صفحه 6.4 اینچی نوت 9 اندکی بزرگتر از صفحه 6.3 اینچی نوت 8 است.
    حسگر اثر انگشت، اسپیکرها: حسگر اثر انگشت نوت 9 به زیر دوربینها انتقال یافته است، و نوت 9 به یک بلندگوی ثانویه برای ارائه صدای استریو مجهز شده است، درست مانند گوشیهای Galaxy S9.
    باتری بزرگ: نوت 9 یک باتری 4,000-mAh دارد، که نسبت به باتری 3,300-mAh نوت 8 پیشرفت قابل توجهی به شمار می رود.
    حافظه داخلی غول آسا: نوت 9 در دو حالت 128GB  با 6GB  رم یا 512GB  با 8GB  عرضه شده است.
    پردازنده سریعتر: چیپست Snapdragon 845 جدیدتر کوالکام جایگزین پردازنده Snapdragon 835 نوت 8 شده است.
    اندروید 8.1: نوت 8 با اندروید 7.1.1 نوقا عرضه شده بود. لایه نرم افزاری اختصاصی سامسونگ برای نوت 9 با نام Samsung Experience 9.5 عرضه شده است.
 
مقایسه نوت 9 با آیفون ایکس، Pixel 2 XL گوگل و V35 الجی
 
 
کد مطلب: 53739
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام