۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶

نگرانی‌ها از تبعات محتوای خشونت‌آمیز فضای مجازی

ایتنا - جامعه‌شناسان فعال در زمینه علم و فناوری از هجوم محتوای «خشونت علیه خود» در شبکه‌های اجتماعی به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.
نگرانی‌ها از تبعات محتوای خشونت‌آمیز فضای مجازی

بسیاری از روانشناسان و جامعه‌شناسان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تامبلر درخواست کرده‌اند که نظارت بیش‌تری برروی محتوای خشونت‌آمیز پلت‌فرم خود داشته باشند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طی چند سال اخیر با توجه به اتفاقات متعددی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رخ داده است، فشارهای بیش‌تری برروی شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام، گوگل، توییتر، یوتیوب و تامبلر وارد شده است تا با حذف محتوای نامناسب، غیراخلاقی و خشونت‌آمیز به پاک‌سازی و شفافیت پلت‌فرم خود کمک کرده و از بسیاری از مشکلات و چالش‌های اجتماعی ممکن جلوگیری کنند.

حالا به تازگی خیل عظیمی از جامعه روان‌شناسان و جامعه‌شناسان فعال در زمینه علم و فناوری از هجوم محتوای «خشونت علیه خود» در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تامبلر (Tumblr) انتقاد کرده و به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

آن‌ها بر این باورند که بسیاری از این پست‌های به اشتراک گذاشته‌شده می‌تواند کارها و رفتارهای خشونت‌بار و آسیب‌رسانی به بدن را در افراد و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تقویت کند و این در نوجوانان و کودکان ناآگاه که خیلی زودتر از بزرگسالان و افراد بالغ و عاقل فریب می‌خورند، احتمال بیش‌تری خواهد داشت. 

البته این شبکه‌های اجتماعی نیز در پاسخ به نگرانی این دسته از فعالان اجتماعی، تاکنون تلاش‌های بسیاری را درخصوص حذف محتوای خشونت‌آمیز نظیر آموزش خودکشی، آسیب رساندن به اعضای مختلف بدن، نحوه ایجاد زخم برروی بدن و... از پلت‌فرم خود کرده‌اند، به گونه‌ای که از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی برای تشخیص هوشمندانه و سریع محتوا و پست‌های این‌چنینی استفاده کرده‌اند تا رضایت این دسته از کاربران و فعالان اجتماعی نگران را به خود جلب کنند و به عبارتی دیگر، وظیفه و مسئولیت سنگین اجتماعی و مدنی خود را نیز ادا کنند.

تصاویری که این روان شناسان در نامه درخواست خود آورده بودند، نشان‌دهنده یک فیلم و پست کوتاه درباره تیغ های مختلف برای آسیب رساندن به بدن بوده است.
کد مطلب: 53732
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام