کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در فناوری اینترنت اشیاء

پلتفرم خانه هوشمند DIY موزیلا اکنون یک دستیار مجازی دارد

17 مرداد 1397 ساعت 15:09

ایتنا - اگر شما به دستیار بگویید که چراغ اتاق غذاخوری را روشن کند، به شما پاسخ داده و می‌گوید که این کار را انجام داده است.


 
به تازگی ابزاری جدید برای کمک به اینترنت اشیاء عرضه شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از techradar ، سامانه Things Gateway موزیلا یک به‌روزرسانی عمده دریافت نموده که قابلیت‌های جدید نقشه‌های تعاملی ساختمان، دستگاه‌های قابل سفارشی سازی، و یک دستیار هوشمند تجربی را شامل می‌شود.
 
اشیاء پلتفرمی است که برای شما امکان ساخت سیستم خانه هوشمندتان و کنترل آن از طریق یک رابط وب با استفاده از یک Raspberry Pi را فراهم می‌آورد، و بدین طریق مشکل تلاش برای دستیابی به اکوسیستم‌های خانگی هوشمند مختلف(همچون Google Home و Amazon Echo) به منظور تعامل با یکدیگر را حل می‌کند.
با Things Gateway، شما دستگاه‌های هوشمندتان را به وب متصل می‌کنید و به هر کدامشان URL می دهید، سپس همه آنها را با استفاده از یک رابط وب ساده و واحد کنترل می‌کنید.
 
هوشمندتر شدن سیستم هوشمند
این دستیار Things برای شما امکان ارائه فرمان‌ها به زبان طبیعی(از طریق تایپ کردن یا صحبت کردن) را فراهم می‌آورد، و پاسخ‌ها را در یک رابط به سبک چت پاسخ ارائه می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما به دستیار بگویید که چراغ اتاق غذاخوری را روشن کند، به شما پاسخ داده و می‌گوید که این کار را انجام داده است.
البته این سیستم هنوز در مرحله آزمایشی است و به این زودی‌ها وارد رقابت با الکسا و کورتانا نمی‌شود، ولی نویدبخش به نظر می‌رسد.
 
دستیار هوشمند موزیلا

نقشه‌های ساختمان تعاملی Things Gateway برای شما امکان دیدن وضعیت تمام دستگاه‌هایتان در یک نگاه و کنترل آنها تنها با یک کلیک را فراهم می‌آورند. شما همچنین می‌توانید آیکون‌های سفارشی را برای نمایش دستگاه‌های مختلف انتخاب نموده، و یک رابط وب سفارش برای یک دستگاه مشخص ایجاد نمائید(که برای دستگاه‌های پیچیده یا نامعمول مانند ربات‌ها ایده آل است.)
 
Things Gateway امکان کنترل بیشتر شما بر یک سیستم جدید «قابلیت‌ها» را نیز فراهم می‌آورد. برای اطلاع از لیست کاملی از تغییرات و به‌روزرسانی‌ها، به بلاگ موزیلا مراجعه کنید.
 
Things Gateway 0.5 اکنون برای دانلود رایگان در دسترس است، و موزیلا یک راهنمای کامل برای توضیح نحوه آغاز تنظیم خانه هوشمند سفارشیتان با استفاده از Raspberry Pi 3.0 منتشر نموده است.
 


کد مطلب: 53715

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53715/پلتفرم-خانه-هوشمند-diy-موزیلا-اکنون-یک-دستیار-مجازی

ايتنا
  https://www.itna.ir