کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقب قابلیت لوکیشن در ویندوز 10 باشید!

15 مرداد 1397 ساعت 10:07

ایتنا - ممکن است با روشن بودن آن، اطلاعات لحظه‌ای شما برای افراد غریبه‌ای فرستاده شود و حریم خصوصی شما را به مخاطره بیندازد.




بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ توصیه کردند که قابلیت لوکیشن رایانه خود را همیشه روشن نگذارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همواره به روشن و فعال بودن قابلیت Location (ماهواره ردیابی مکان جغرافیایی) رایانه و دستگاه الکترونیکی‌تان عادت دارید، بر اساس تازه‌ترین هشدار متخصصان امنیت سایبری باید از این پس مراقب امکانات خطرناکی که این قابلیت به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهند، نیز باشید چراکه ممکن است با روشن بودن آن، اطلاعات لحظه‌ای شما برای افراد غریبه‌ای که هیچ شناختی از آن‌ها و اهدافشان ندارید، ارسال و فرستاده شود و حریم خصوصی شما را نقض کرده و به مخاطره بیندازد.

حالا به تازگی کارشناسان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آلمان که در زمینه امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات کاربران فعالیت می‌کنند، به کاربران رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ هشدار داده‌اند که حالت همواره روشن/فعال قابلیت  Location  دستگاه خود را خاموش و غیرفعال کنند و تنها هر زمانی که لازم بود، به فعال‌سازی آن اقدام کنند. این قابلیت به منظور به‌روزرسانی روزانه وضعیت آب و هوا و اطلاع‌رسانی به کاربران به صورت خودکار فعال تعبیه و طراحی شده است.

کاربران رایانه‌های ویندوز ۱۰ به منظور غیرفعال‌سازی و خاموش کردن این قابلیت، باید به قسمت کنترل پنل (Control Panel) رایانه خود مراجعه کرده و دسترسی آنلاین و همیشگی به اطلاعات شخصی و مکان جغرافیایی خود را قطع و خاموش کنند.

به گفته آن‌ها، درصورت روشن و فعال بودن همیشگی این قابلیت، هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود به منظور دستیابی به اهداف شوم خود، از اطلاعات و داده‌های شخصی و خصوصی کاربران نظیر مکان جغرافیایی مربوطه آن‌ها سوءاستفاده کرده و خطرات و آسیب‌های متعددی را برای آن‌ها ایجاد کنند.


کد مطلب: 53705

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53705/مراقب-قابلیت-لوکیشن-ویندوز-10-باشید

ايتنا
  https://www.itna.ir