۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴

کاهش قیمت گوشی؛ به زودی!

ایتنا - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه : توصیه می‌شود فعلا گوشی تلفن همراه نخرید، چرا که در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.
کاهش قیمت گوشی؛ به زودی!

درحالی که بازار تلفن همراه طی هفته‌های گذشته با افزایش بی‌سابقه‌ قیمت مواجه شده و مردم برای خرید این کالا سردرگم هستند، رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد که مردم فعلا گوشی نخرند، چرا که تا یک هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طی ماه‌های اخیر و با افزایش و نوسان نرخ ارز در بازار، قیمت کالاهای مختلف وارداتی نیز با افزایش روبرو شد به گونه‌ای که در این بازه زمانی شاهد افزایش قیمت بی‌رویه و کم‌سابقه‌ای در بازار تلفن همراه بوده‌ایم.

البته با وجود انتشار لیست شرکت‌هایی که از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل استفاده کرده بودند و باید این کالا را با قیمت ارز دولتی در بازار عرضه می‌کردند، قیمت تلفن همراه کاهش پیدا نکرد و روزبه‌روز بیشتر شد. تا جایی که به عنوان مثال یک دستگاه گوشی تلفن همراه با برندی چینی که تا حدود یک ماه پیش قیمتی تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت، امروز به بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

ابراهیم درستی - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه - دراین باره به ایسنا، گفت: هم‌اکنون دیگر ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی اختصاص پیدا نمی‌کند و بخشی از این نوسان قیمت به این دلیل است، اما توصیه می‌شود فعلا گوشی تلفن همراه نخرید، چرا که در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

وی افزود: حدود ۱۳۰ هزار تلفن همراه که با ارز دولتی وارد شده بود و هم‌اکنون توقیف شده است، به زودی رفع توقیف و در بازار با همان نرخ ارز دولتی عرضه می‌شود که سبب کاهش قیمت خواهد شد؛ بنابراین مردم بهتر است فعلا دست نگه دارند تا اوضاع بهتر شود.

در این میان مشخص نیست که چه اتفاقی برای این بازار می‌افتد، چرا که پیش از این نیز بسیاری از شرکت‌ها ارز دولتی گرفته بودند، اما تاثیری در قیمت و بازار تلفن همراه نداشت، اما  دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت به بازار ورود پیدا کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو منافع شخصی خود را ببینند.
کد مطلب: 53695
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام