کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عزم هواوی برای کسب عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده موبایل

13 مرداد 1397 ساعت 12:55

ایتنا - تحلیلگران برآورد کرده‌اند که شرکت هواوی قصد دارد تبدیل به پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود.




به گزارش سرویس اخبار موبایل از ایسنا، پس از آنکه تازه‌ترین آمارهای منتشره نشان داد که سامسونگ و هواوی در فروش گوشی‌های هوشمند از رقیب آمریکایی خود یعنی اپل سبقت گرفتند و به ترتیب در جایگاه‌های نخست و دوم جدول پرفروش‌ترین محصولات تکنولوژی جای گرفتند، حالا تحلیلگران بر این باورند که هواوی پتانسیل بالایی برای کسب رتبه نخست پرفروش‌ترین برند تکنولوژی خواهد داشت.

شرکت چینی هواوی نیز با فروش ۵۴.۲ میلیون در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی توانسته است با حضور در رتبه دوم این فهرست، از رقیب آمریکایی خود یعنی اپل با فروش تنها ۴۱.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سبقت بگیرد. این بدان معناست که سهم سامسونگ از بازار موبایل ۲۰.۹ درصد، هواوی ۱۵.۸ درصد و اپل ۱۲.۱ درصد گزارش شده است.

به نظر می‌رسد که هواوی در حال رسیدن به اهداف بلندمدت خود است چراکه این شرکت چینی بزرگ قصد داشت در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۸۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند خود را به فروش برساند که از این میزان، در نیمه نخست سال جاری تاکنون ۹۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است.

برخی دیگر از تحلیلگران نیز بر این باورند که هواوی با فروش گوشی‌های هوشمند سری میت ۲۰ که قرار است در سه ماهه چهارم و پایانی سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به آمار بی‌سابقه از فروش محصولاتش یعنی حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه دست پیدا خواهد کرد.

ریچارد هو - مدیر ارشد اجرایی شرکت هواوی - درباره آمار موفقیت‌آمیز فروش این شرکت عنوان کرد: عملکرد موفقیت‌آمیز و بی‌نظیر هواوی مرهون آمار فروش بسیار بالا در بازارهای چین و اروپاست.

وی همچنین در ادامه افزود: میزان رشد فروش و درآمد محصولات و گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار چین ۳۷ درصد و در بازار اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز ۷۳ درصد گزارش شده است.

وی ادامه داد: تنها معضل و چالشی که هواوی با آن مواجه است، ورود و فروش محصولات این شرکت در بازار ایالات متحده آمریکاست چراکه چند ماه پیش دونالد ترامپ دستور ممنوعیت فروش و استفاده از برندهای تکنولوژی چینی را در این کشور داد و بسیاری از شرکت‌ها نظیر هواوی و زد تی ای را با مشکلات متعددی مواجه کرد.

البته یکی دیگر از عوامل موفقیت و درآمدزایی هواوی، توسعه تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G است که اواخر سال جاری و اوایل سال آینده ۲۰۱۹ میلادی قرار است آماده بهره‌برداری نهایی شود.


کد مطلب: 53685

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53685/عزم-هواوی-کسب-عنوان-پرفروش-ترین-تولیدکننده-موبایل

ايتنا
  https://www.itna.ir