۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲

آمریکا لیست «نرم‌افزارهای ممنوع» چینی و روسی را منتشر کرد

ایتنا - دولت آمریکا نرم‌افزارهای ممنوعه برای خرید را تهیه و منتشر کرده است که منشا چینی و روسی دارند.
آمریکا لیست «نرم‌افزارهای ممنوع» چینی و روسی را منتشر کرد
 
مراجع تصمیم گیرنده آمریکا اکنون محصولات شرکت‌های تکنولوژی را بر اساس مبداء کد منبع در لیست سیاه قرار می‌دهند.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از اینکوایرر، الن لرد معاون وزیر دفاع آمریکا در امور تدارکات اذعان نموده است که دولت ترامپ یک لیست «خرید ممنوع» را از شرکت‌هایی گردآوری نموده که از نرم‌افزار ساخت روسیه و چین استفاده می­‌کنند.
 
این وزارتخانه، پس از حکم ممنوعیت فدرال برای نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی که توسط دونالد ترامپ امضا شد، در حدود شش ماه اخیر در حال کار بر روی تهیه این فهرست بوده است.
به گزارش بلومبرگ این لیست با همکاری آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تدوین شده است.
 
لرد گفت: «ما در حال کسب اطمینان کردن از این هستیم که نرم‌افزاری نخریم که منشاء روسی یا چینی دارند، و در بسیاری از موارد به خاطر وجود شرکت‌های هولدینگ تشخیص آن در نگاه اول کار دشواری است.»
وی افزود: «ما شرکت‌های مشخصی را شناسایی کرده‌ایم که به شکلی همراستا با استانداردهای دفاعی ما فعالیت نمی‌کنند.»
 
نرم افزار

لرد فاش نساخت که در لیست ممنوعیت خرید آن نام چه شرکت‌هایی ذکر شده، و نگفت که این لیست در اختیار جوامع امنیتی و دفاعی آمریکا(مثلا شرکت‌های برق و خدمات زیرساخت حیاتی) قرار داده می‌شود یا نه. با این وجود وی خاطرنشان کرد که پنتاگون شواهدی در تایید اقدامش داشته است.
 
لرد در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به مسائل خاصی برخوردیم... که باعث شد تا بر این موضوع تمرکز کنیم.»
 
وزارت دفاع آمریکا اکنون به تدریج این لیست را از طریق چند انجمن تجارت صنعت دفاعی در اختیار پیمانکاران دفاعی، بزرگ و کوچک، قرار می‌دهد.
لرد همچنین افزود که: «این یک فرایند آموزشی عظیم است.»
 
گفتنی است این لیست در زمانی تهیه شده که دولت‌های کشورهای مختلف جهان به طرز فزاینده‌ای خواستار دسترسی یافتن به کد منبع نرم‌افزار، چه به صورت بسته‌بندی شده و چه به صوت گنجانده شده در سخت‌افزار، شده‌اند که بیانگر دغدغه‌های امنیتیشان است.
به عنوان مثال، به گزارش رویترز، در سال گذشته IBM، سیسکو و SAP مجبور شده بودند که کدشان را برای بررسی توسط سرویس اطلاعات روسیه (FSB) بگشایند.
 
قوانین امنیتی IT جدید در چین نیز شرکت‌هایی که در این کشور فعالیت می کنند را مجبور کرده‌اند که کد منبعشان را در اختیار مراجع مربوطه قرار دهند. 
 
کد مطلب: 53656
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام