کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عملکرد موفقیت آمیز هواوی در بازار راکد تلفن همراه

8 مرداد 1397 ساعت 11:58

ایتنا - پس از هواوی، شرکت‌های چینی اوپو، ویوو  و شیائومی نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم جدول پرفروش‌ترین برندهای موبایل در چین قرار گرفته‌اند.



هواوی، شرکت چینی تولیدکننده موبایل توانسته است علی رغم رکود بازار فروش گوشی‌های هوشمند، به میزان فروش موفقیت آمیزی دست یابد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با اینکه در یک سال اخیر بازار فروش گوشی‌های هوشمند با یک رکود بی‌سابقه و کم‌نظیر مواجه شده است، اما بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان در این حوزه اعلام کرده‌اند که در میان شرکت‌های تولیدکننده موبایل و محصولات فناوری در چین، هواوی از سایر رقبایش عملکرد بهتر و موفقیت‌آمیزتری داشته است.

این طور که به نظر می‌رسد بازار فروش گوشی‌های هوشمند در چین برخلاف وضعیت نامناسب و مایوس کنندهای که در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی تجربه و سپری کرده است، روند رو به رشد و فزاینده‌ای را در پیش گرفته است. در نخستین فصل از سال جاری فروش موبایل در چین شاهد یک کاهش ۲۱ درصدی بود، این در حالیست که این عدد در فصل دوم سال به ۸ درصد رسید. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که فروش محصولات تکنولوژی و موبایل در این کشور رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد که در این میان هواوی نقش بسیار پررنگی را ایفا خواهد کرد.

بر اساس این آمار، هواوی در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، ۲۷ درصد از سهام بازار گوشی‌های هوشمند یعنی فروش ۲۸.۵ میلیون دستگاه موبایل را به خود اختصاص داد تا رکورد جدیدی را در این کشور به نام خود ثبت کند. این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک رشد ۲۲ درصدی مواجه است.

طبق این گزارش‌ها، پس از هواوی، شرکت‌های چینی اوپو، ویوو  و شیائومی نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم جدول پرفروش‌ترین برندهای موبایل در چین قرار گرفته‌اند. جالب اینجاست که اپل در رتبه پنجم این جدول جای گرفته است و سهم آن از بازار فروش گوشی هوشمند در چین تنها ۸ درصد گزارش شده است.
البته این طور که به نظر می‌رسد روند رو به رشد فروش موبایل در چین و سایر کشورهای جهان چندان ادامه پیدا نخواهد کرد و این شرکت‌ها باید در انتظار کاهش قابل ملاحظه‌ای باشند.


کد مطلب: 53635

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53635/عملکرد-موفقیت-آمیز-هواوی-بازار-راکد-تلفن-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir