۴
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲

9 پیام رسان داخلی امکانات رایگان دریافت کردند

ایتنا - به ۹ پیام‌رسان داخلی از جمله ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی‌گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و بی‌تالک امکانات زیر ساختی رایگان و ۵ میلیارد تومان وجه نقد کمک شده است.
پیام‌رسان‌های داخلی امکانات کافی گرفته‌اند
«ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و بی تالک» 9 پیام‌رسان داخلی هستند که به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران امکانات رایگان و زیرساخت‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایتنا صادق عباسی شاهکوه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همه پیام‌رسان‌هایی که مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی هستند، این مرکز از امکانات بهره‌مند شده‌اند.
وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به همه اپراتورهای دارای مجوز امکانات ارائه می‌دهد و تاکنون به هیچ غیر اپراتوری امکانات زیرساختی داده نشده است.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: امکانات رایگان تنها به 9 پیام‌رسانی که مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده، تعلق گرفته است و هیچ کس یا نهادی غیر از اینها امکانات رایگان دریافت نکرده و نخواهد کرد.

عباسی شاهکوه گفت: به هر کدام از این پیام‌رسان‌ها پنج میلیارد تومان داده شد که در حدود مقدورات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است، اما اگر درخواست جدیدی مطرح شود و براساس مصوبه باشد، امکان دارد مبلغی اختصاص داده شود.

گفتنی است سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل 25 تیرماه اعلام کرده بود که سرورهایی که برای تلگرام در طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می‌توانستند آنها را به سروش بدهند اما ندادند.
همان روز به دستور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایندگان رسانه‌ها بازدیدی از این مرکز داشتند؛ «سهراب آغ بیات» مدیرکل کنترل و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت به خبرنگاران گفت: «از تجهیزاتی که در این طبقه وجود دارد فقط برای مکالمه استفاده می شود و افزون بر مکالمات بین شهری داخل کشور، ارتباطات بین المللی را نیز پوشش می دهد؛ هیچ تجهیزاتی مربوط به دیتا در طبقه نهم این ساختمان وجود ندارد و خبرهای مربوط به استقرار سرورهای فارسی در این طبقه تکذیب می‌شود.
 
   در این زمینه بیشتر بخوانید:
   - پشت صحنه پیام‌رسان‌های داخلی
   - درخواست وام ۱۰۰ میلیاردی‌ از سوی پیام‌رسان‌های داخلی
 
 
کد مطلب: 53619
برچسب ها: پیام‌رسان
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
میلیاردها تومن پول مفت به پیام رسان های بومی دادن، رقباشونو فیلتر کردن اما مردم به سمتشون نرفتن. آقا مشکل شما و پیام رسان های تحت حمایتتون عدم اعتماد مردم به شماست! شما خشن و تندخو و کم ظرفیتید و دائم به دنبال برخورد با هرکی مثل شما فکر نمیکنه. مشکل عدم اقبال مردم به پیام رسان هاتون اینه، بیخود تو این وضع اقتصادی بغرنج این همه پول خرجشون نکنید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
feedback
Iran, Islamic Republic of
پول پیامرسان ها رو بدید به مردم
دزدهای غارتگر
feedback
Iran, Islamic Republic of
5 میلیارد چکارش کردن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام