کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرقت اطلاعات سلامت یک و نیم میلیون سنگاپوری از جمله نخست وزیر

سايت خبری ايتنا , 5 مرداد 1397 ساعت 14:57

ایتنا - در بیانیه مشترک وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات و ارتباطات سنگاپور آمده است: «این کار هکرهای معمولی یا باندهای تبهکار نبوده است.»


 
بنا بر اعلام دولت سنگاپور، اطلاعات شخصی حدود 1 و نیم میلیون نفر در یک حمله سایبری عمده به دیتابیس سلامت دولت سنگاپور به سرقت رفت، که اطلاعات مربوط به نخست وزیر «لی هسین لونگ» را نیز شامل می‌شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، این حمله، که دولت آن را «جدی‌ترین درز اطلاعات شخصی» که این کشور تاکنون تجربه نموده دانسته است، در حالی رخ می‌دهد که این کشور بسیار شبکه بندی شده و دیجیتالی شده امنیت سایبری را اولویت اصلی بلوک آسه‌آن و خود اعلام نموده است.  
 
سنگاپور رییس امسال گروه اتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی (ASEAN) است.
 
در بیانیه دولت آمده است: «تحقیقات انجام شده توسط نهاد امنیت سایبری(CSA) و سیستم اطلاعات سلامت یکپارچه(IHiS) تایید نموده که این یک حمله سایبری عمدی، هدفگذاری شده و خوب طراحی شده بوده است.»
 
در بیانیه مشترک وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات و ارتباطات سنگاپور آمده است: «این کار هکرهای معمولی یا باندهای تبهکار نبوده است.»
 
cyber security

در این بیانیه ذکر شده که جزئیات شخصی غیرپزشکی حدود 1.5 میلیون بیمار که در فاصله مه 2015 تا ژوئیه این سال به کلینیک‌ها مراجعه کرده بودند به شکلی غیرقانونی مورد دسترسی قرار گرفته و کپی‌برداری شده است.
 
«مهاجمان مشخصا و مکررا جزئیات شخصی نخست وزیر لی هسین لونگ و اطلاعات مربوط به داروهای تجویزشده سرپایی برای وی را هدف قرار داده بودند.»
 
وزارت ارتباطات در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که یک کمیته تحقیق تعیین شده و اقدامات فوری برای تقویت سیستم‌های دولتی در برابر حملات سایبری به اجرا در خواهند آمد.
 
در این بیانیه جزئیاتی درباره اینکه چه نهاد یا افرادی ممکن است پشت این حمله بوده باشند ذکر نشده است.
 
لی، در یک پست فیس‌بوک پس از اعلام این خبر، دست‌اندازی به اطلاعات پزشکی شخصی وی تصادفی نبوده و وی نمی‌داند که مهاجمان امیدوار به یافتن چه اطلاعاتی بوده‌اند.
 
وی گفت: «اطلاعات پزشکی من چیزی نیست که معمولا آنها را به دیگران اطلاع دهم، ولی با این حال چیز هشداردهنده‌ای در آنها وجود ندارد.»
 


کد مطلب: 53590

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53590/سرقت-اطلاعات-سلامت-یک-نیم-میلیون-سنگاپوری-جمله-نخست-وزیر

ايتنا
  https://www.itna.ir