۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
با وجود ممنوعیت سراسری در این کشور

وزارت خارجه روسیه همچنان در تلگرام فعال است!

ایتنا – هر چند استفاده از تلگرام در روسیه به حکم دادگاه ممنوع است ولی به نظر می‌رسد وزارت امور خارجه این کشور هنوز حاضر نشده تلگرام را کنار بگذارد.
وزارت خارجه روسیه همچنان در تلگرام فعال است!
با وجود حکم دادگاه عالی روسیه در ماه آوریل(فروردین 1397) مبنی بر بسته شدن سرورهای تلگرام در این کشور، وزارت امور خارجه روسیه همچنان از این پیام‌رسان استفاده می‌کند و در آن کانال دارد.
 
حکم دادگاه روسیه پس از آن صادر شد که تلگرام از در اختیار گذاردن کلیدهای رمزگشای پیام‌های کاربران در این کشور به آژانس امنیت ملی روسیه موسوم به FSB خودداری کرد.
 
در آن زمان، دادگاه تحت فشار دستگاه امنیتی روسیه، ادامه فعالیت تلگرام را مشروط به افشای اطلاعات کاربران کرده بود
 
پاول دوروف (Pavel Durov) بنیانگذار و مدیر تلگرام در پاسخ گفته بود: تهدید به مسدود کردن تلگرام در صورت عدم تسلیم داده‌های خصوصی کاربران راه به جایی نخواهد برد. تلگرام بر اعتقاد به آزادی و حریم خصوصی پایبند می‌ماند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت یورونیوز، در واکنش به این ماجرا، ماریا زاخارووا (Maria Zakharova) سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد هیچ تناقضی میان استفاده از تلگرام در این وزارتخانه و حکم دادگاه نمی‌بیند.
 
وی گفت تصمیم دادگاه، درباره مسدود کردن خود پلتفرم تلگرام بوده و نه کانال‌های آن. فعالیت در خود تلگرام ممنوع نشده است.
 
خانم زاخارووا افزود من شخصاً استفاده از این پیام‌رسان را به دلیل اشکالات آن متوقف کرده‌ام.
 

روسیه تلگرام


وی با اشاره به این که وزارت امور خارجه روسیه، در حال حاضر یک کانال در وایبر دارد، گفت شاید این وزارتخانه به استفاده از پیام‌رسان دیگری روی آورد.
 
تلگرام ادعا می‌کند کلیه اطلاعات تبادل شده بر بستر خود را رمزنگاری می‌کند و این امر باعث می‌شود افراد و حکومت‌ها نتوانند با شنود داده‌ها در میانه راه، به اطلاعات کاربران دسترسی یابند.
 
گفتنی است تلگرام در تاریخ 10 اردیبهشت 1397 به دستور قضایی از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و این محدودیت همچنان ادامه دارد.
 
کد مطلب: 53586
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
یک ابروریزی دیگر برای مخالفان تلگرام
تازه ان هم در خود کشور روسیه!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
دلش نیامده از تلگرام دل بکند!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام