کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آژانس امنیت سایبری بریتانیا خطرات کم اهمیت جدیدی را درمورد مرکز امنیتی هواوی یافته است

3 مرداد 1397 ساعت 17:04

ایتنا - با وجود این مسائل، این بورد نظارتی به این جمع‌بندی رسید که هواوی «تخصص منحصر به فرد و در کلاس جهانی در حوزه امنیت سایبری» فراهم آورده است.


 
نهاد NCSC بریتانیا با اینکه چند مشکل اولویت پایین را در ارزیابی سالانه‌اش از «مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی (HCSEC)» یافته است، ولی به این جمع‌بندی رسید که «تخصص منحصر به فرد و در کلاس جهانی در حوزه امنیت سایبری» فراهم آورده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ZDNet، HCSEC که در آکسفوردشایر واقع است در نوامبر 2010 برای کمک به کاشتن از هرگونه ریسک بالقوه در استفاده از تکنولوژی هواوی در زیرساخت ملی حیاتی بریتانیا راه‌اندازی شد، و در چهار سال اخیر تحت ارزیابی‌های سالانه قرار داشته است.
 
در جدیدترین گزارش، هیئت نظارت بر HCSEC «مسائل فنی» در فرایندهای مهندسی هواوی را یافت، که به گفته این هیئت ممکن است باعث «ایجاد مخاطرات جدیدی در شبکه‌های مخابراتی بریتانیا شوند.»
 
بنا بر این گزارش، کار برای رفع این مشکلات به اتمام رسیده، ولی اعمال تغییرات مهندسی مورد نظر در فرایند توسعه وسیع‌تر تا اواسط سال 2020 طول خواهد کشید.
 
یک مسئله دیگر در استفاده هواوی از قطعات طرف ثالث منبع باز و تجاری یافته شد، که همه آنها از طریق فرایند مورد توافق قرار گرفته مدیریت نمی‌شوند.
 


این هیئت نظارتی همچنین به نگرانی‌های میان مدت برای تکنولوژی‌های جدیدی اشاره نموده که به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، از جمله شبکه‌سازی تعریف شده بر اساس نرم‌افزار، مجازی‌سازی شبکه، رایانش لبه، و 5G.
 
در این گزارش آمده است: «تا زمانی که این اقدامات به انجام برسند، این نهاد نظارتی، به علت فقدان فقدان ردیابی انتها به انتهای مورد نیاز از آیین‌نامه منبع بررسی شده توسط HCSEC از طریق استفاده از موارد قابل اجرا توسط اپراتورهای بریتانیا، فقط می‌تواند اطمینان محدودی ارائه نماید.»
 
با وجود این مسائل، این بورد نظارتی به این جمع‌بندی رسید که هواوی استراتژی خود برای کاهش کلی عوارض را «در مقیاس وسیع و با کیفیت بالا» بدون اینکه هیچگونه مشکل در سطح بالا یا متوسط داشته باشد به اجرا در آورده است.
 
یک ارزیابی مستقل از سوی Ernst & Young نیز به این جمع‌بندی رسید که هیچ نگرانی عمده‌ای وجود ندارد.
 
در واکنش به این اخبار، هواوی گفته است که این گزارش تاکیدی بر «شفافیت و رویکرد مسئولانه و پاسخگویانه این شرکت در قبال امنیت سایبری»، و همچنین مستقل بودن این مرکز از مقر مرکزی هواوی در شنژن چین است.
 


کد مطلب: 53574

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53574/آژانس-امنیت-سایبری-بریتانیا-خطرات-کم-اهمیت-جدیدی-درمورد-مرکز-امنیتی-هواوی-یافته

ايتنا
  https://www.itna.ir