۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
بر پایه اینترنت اشیاء

ابداع سیستم ردیاب پهپاد برای مقابله با تهدیدات

ایتنا – رواج استفاده از پهپادهای غیرنظامی، ساماندهی و مدیریت آنها را ضروری کرده است.
ابداع سیستم ردیاب پهپاد برای مقابله با تهدیدات
شرکت مخابراتی ودافون (Vodafone) در حال کار بر یک سیستم ردیاب هواپیماهای بدون سرنشین است که پایه عملکرد آن بر مبنای اینترنت اشیاء (IoT) استوار است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت درایو، در واقع ودافون می‌خواهد با استفاده از شبکه اینترنتی گسترده خود، یک سیستم ردگیری پهپاد برای مشتریان تجاری‌اش فراهم آورد.
 
ودافون شرکت مخابراتی انگلیس، دومین شرکت بزرگ مخابراتی جهان پس از چاینا موبایل محسوب می‌شود.
ودافون عمده شهرت خود را مدیون ارائه خدمات مخابراتی و تلفن همراه است.
 
این شرکت از مدتی قبل، به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انواع پهپاد روی آورده است.
 
اینترنت اشیاء (IoT) یا Internet of Things یک اصطلاح نسبتاً جدید است که از آن به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی جهان یاد می‌شود و هدف از آن، اتصال اشیاء و دستگاه‌های مختلف به اینترنت در هر زمان و مکان است.
 
با توجه به این که موضوع پهپادها و استفاده از آنها، از حالت انحصاری خارج شده است و اکنون از آنها به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر حمل و نقل در سال‌های نه چندان دور یاد می‌شود، طبق پیش‎بینی‌ها در آینده، آسمان شهرها جولانگاه تاخت و تاز این هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود.
 




ودافون امید دارد با استفاده از شبکه وسیع خود، بتواند پهپادها را به گونه‌ای ردیابی کند که خطری برای برخی مناطق خاص نظیر تاسیسات انرژی، نیروگاه ها، زندان ها، فرودگاه ها، کارخانه ها و پایگاه های نظامی به دنبال نداشته باشند.
 
Anne Sheehan یکی از مدیران ودافون در انگلیس می‌گوید: هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند خطرات امنیتی به وجود آورند. ما در انگلیس در حال توسعه اینترنت اشیاء برای تولید سامانه ردیاب پهپادها هستیم و اکنون می‌خواهیم به شیوه‌ای از این فناوری استفاده کنیم تا مشتریان تجاری ما بتوانند از حمله احتمالی درون‌ها به مناطق حساس و زیرساخت‌ها در امان باشند.
 
وی افزود: این سیستم بر پایه اینترنت اشیاء کار می‌کند و با نزدیک شدن یک درون، آژیر آن به صدا در می‌آید و فرد را از موضوع مطلع می‌سازد.
 
گفتنی است چندی پیش، پهپاد ودافون موسوم به XBlades توانست با سرعت 240 کیلومتر در ساعت پرواز کند و نام خود را به عنوان سریع‌ترین پرنده بدون سرنشین کنترل از راه در در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.
 
کد مطلب: 53545
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام