کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درآمد مایکروسافت از 100 میلیارد دلار گذشت

1 مرداد 1397 ساعت 16:21

ایتنا - ساتیا نادلا: «ما سالی باورنکردنی داشتیم، و در نتیجه تمرکز بی‌وقفه تیممان بر موفقیت مشتریان و اعتمادی که مشتریان به مایکروسافت نشان داده‌اند از مرز درآمد 100 میلیاردی گذشت.»



عبور مایکروسافت برای نخستین بار در سال مالی 2018 از مرز عواید 100 میلیارد دلاری نشان می دهد که اولویت دادن به خدمات ابری برای این شرکت نتیجه بخش شده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، این رشد قابل توجه را تا حدود زیادی می‌توان به رشد ظاهرا بدون توقف کسب و کار ابری این شرکت نسبت داد، که در مقایسه با سال گذشته 23 درصد رشد یافته است. سرویس آژور مایکروسافت با رشد چشمگیر 89 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.
 
ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت، در بیانیه‌ای، گفت: «ما سالی باورنکردنی داشتیم، و در نتیجه تمرکز بی‌وقفه تیممان بر موفقیت مشتریان و اعتمادی که مشتریان به مایکروسافت نشان داده اند از مرز درآمد 100 میلیاردی گذشت.»
 
به گفته وی: «سرمایه‌گذاری‌های اولیه ما در ابر هوشمند و لبه هوشمند در حال نتیجه دادن است، و ما به بسط دسترسیمان در بازارهای بزرگ و رو به رشد با نوآوری متمایز ادامه خواهیم داد.»
 
خدمات ابری مایکروسافت

گروه رایانش شخصی مایکروسافت، که دربرگیرنده ویندوز، سرفیس و ایکس‌باکس می‌شود، نیز در سه ماهه چهارم سال عملکرد خوبی داشته و شاهد رشد 17 درصدی در طی این دوره سه ماهه بوده است.
 
عواید سرفیس با رشد 25 درصدی به 1.1 میلیارد دلار رسید، که به گفته مایکروسافت «ناشی از عملکرد قوی ویرایش‌های جدید سرفیس بوده است.»
درآمد گیمینگ این شرکت نیز 39 درصد رشد داشته است.
 
مایکروسافت از رشد فروش PC برای نخستین بار در شش سال اخیر منتفع شده است، به طوری که درآمدهای ناشی از Windows OEM Pro نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است. نسخه‌های غیر pro لایسنس‌های OEM 3 درصد کاهش یافت، که مایکروسافت آن را به «تداوم فشار در طبقه‌بندی قیمت سطح ورودی» انتساب داده است.
 
عواید برای LinkedIn با افزایش 37 درصدی به 1.4 میلیارد دلار رسید، اگرچه این بخش شاهد زیان عملیاتی 182 میلیون دلاری بود. در آمارهای ذکر شده اشاره‌ای به تملک 7.5 میلیارد دلاری GitHub، که در ژوئن اعلام شد ولی همچنان معلق است، نشده است.   
 


کد مطلب: 53527

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53527/درآمد-مایکروسافت-100-میلیارد-دلار-گذشت

ايتنا
  https://www.itna.ir