۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲

دانستنی های سفر به یونان

یونان کشوری با سایقه ی فرهنگی و تاریخی غنی، به عنوان مکان گردشگری محبوبی در سراسر جهان شناخته شده است.
---------------------- رپرتاژ آگهی  ----------------------

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور مقصدی بی نظیر برای دوستداران فرهنگ و تمدن باستانی می باشد. یونان کشوری با سایقه ی فرهنگی و تاریخی غنی، به عنوان مکان گردشگری محبوبی در سراسر جهان شناخته شده است.
آب و هوا
آب و هوای یونان به سه بخش مدیترانه ای ، آلپی و معتدل تقسیم شده است. مناطق ساحلی یونان از آب و هوای مطبوعی برخوردارند. در ماه های جولای و آگوست هوا گرم است و می توان در کنار دریا آفتاب گرفت و لذت برد. بهترین زمان سفر یه یونان ماههای مه، ژوییه، سپتامبر و اکتبر می باشد. برای مشاهده سایر تورها مانند تور یونان به سایت سفر باتو مراجعه کنید.
از جاذبه های گردشگری یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
جزیره سانتورینی
این جزیره یکی از محبوب ترین مراکز گردشگری یونان بویژه برای ماه عسل می باشد. این جزیره با شهر های صخره ای فیرا و اویا معروف می باشد. ساختمانهای این شهر ها از مکعب های سفید ساخته شده اند که جذابیت ویژه ای را نصب آنها نموده است.
 
 
آکروپولیس، آتن
مجموعه ی تاریخی آکروپلیس در غرب آتن بر روی تپه ای قرار گرفته است که ارتفاع آن 150 متر بالاتر از سطح دریاست. آکروپلیس به معنای مرتفع یا شهر مقدس می باشد. این بنای باشکوه امروزه یکی از شاخص ترین و مهم ترین آثار باستانی یونان و جهان می باشد. در مورد تور قشم بیشتر بخوانید.
 
 


 
معبد باستانی دلفی  Delphi
معبد دلفی در دوران باستان از اهمیت زیادی برخوردار و پرستشگاه آپولو بوده است. این معبد از لحاظ اهمیت مانند متروپلیس می باشد و جزء میراث جهانی یونسکو و یکی از جاذبه های یونان بشمار می رود. در پی کاوش های باستان شناسی شهر دلفی در سال 1892 بوجود آمد.این شهر  نیز با هتل ها، مهمانخانه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های خود آماده پذیرایی از گردشکرانی است که برای بازدید از این اثر باشکوه به این منطقه سفر کرده اند.
 
 
 
 
تئاتر دلفی
از قسمت های جالب سایت باستانی دلفی تئاتر دلفی می باشد که قدمت آن به چهار قرن قبل از میلاد باز می گردد. گنجایش این مکان باشکوه 5000 نفر بوده است. این محوطه دارای 35 ردیف نیمکت سنگی بوده است. مشاهده سایر تورهای ارزان و لحظه آخری شهر مشده در سایت سفر باتو امکانپذیر است.
 
 
شهر کورفو
شهر کورفو یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین شهرهای یونان می باشد. این شهر به دلیل حفظ معماری سبک معماری قدیمی آن و قرار گرفتن در لیست میراث فرهنگی یونسکو برای گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. اسطوره هایی مانند هرکول و ادیسه هومر ریشه در این سرزمین دارند.
 
 
شهر تسالونیکی
شهر تسالونی دومین شهر بزرگ یونان بعد از آتن می باشد. این شهر یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق دیدنی یونان می باشد. این شهر که شهر مدرنی می باشد با  بناهای بی نظیر و با عظمت که از دوران بیزانس باقی مانده بشدت دیدنی شده است.
 
غذا
بنا به گفته ی گردشگران یونان به معنای واقعی بهشتی از غذاهاست. اگر قصد سفر به یونان را دارید این غذا ها را امتحان کنید تا لذت سفر خود را تکمیل کنید. کدوی شکم پر، فسولدا، یمیستا، اسپاناکوپیتا، تزاتزیکی، تیروپیتی‌ها
مطالعه مطالب بیشتر در مورد دبی
حمل و نقل
برای اینکه سفرتان به یونان مقرون به صرفه باشد از تاکسی استفاده نکنید. در آتن قیمت کرایه تاکسی گران است. به جای آن از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تراموا استفاده نمایید. در یونان برای گردشگران بلیط سه روزه وجود دارد که شامل اتوبوس هایی که به فرودگاه تردد می کنند نیز می شود.  
 
 
 
 
 
کد مطلب: 53497
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام