۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۷
خطاب به کنگره آمریکا

مایکروسافت: استفاده از فناوری تشخیص چهره باید قانونمند شود

ایتنا – مایکروسافت نسبت به احتمال سوءاستفاده از تکنولوژی تشخیص چهره ابراز نگرانی کرد.
مایکروسافت: استفاده از فناوری تشخیص چهره باید قانونمند شود
مایکروسافت از کنگره آمریکا درخواست کرده پیش از آن که دیر شود، قوانینی در خصوص نحوه استفاده از فناوری‌های مربوط به تشخیص چهره تنظیم کند تا این کار به صورت قانونمند انجام شود.
براد اسمیت، رئیس هیئت مدیره شرکت مایکروسافت در یک پست وبلاگی در سایت این شرکت گفت: فناوری تشخیص چهره به نظارت حکومتی «متفکرانه» برای مقابله با سوءاستفاده نهادهای قدرتمند نظیر شرکت‌ها و مقامات دولتی نیازمند است.
 
گفتنی است فناوری تشخیص چهره ارتباط مستقیمی با پیشرفت در هوش مصنوعی و گسترش دوربین‌ها دارد و به طور فزاینده‌ای می‌تواند شما را تماشا و ردیابی کند، و بداند که مشغول انجام چه کاری هستید.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت سی نت، هر چند ممکن است برخی در ابتدا این موضوع را ساده به شمار آورند، ولی استفاده از سیستم‌های نظارتی می‌تواند به مثابه نقض حریم خصوصی خصوصی افراد تلقی شود.
 
البته این موضوع قبلاً هم مطرح شده است.
به عنوان مثال، شرکت آمازون با فروش تکنولوژی تشخیص چهره به برخی سازمان‌های نظامی، اعتراضات متعددی را در داخل و خارج آمریکا بر ضد خود برانگیخت. 
 




بر اساس این گزارش، براد اسمیت به کمیسیون‌های تخصصی هر دو حزب کنگره پیشنهاد داده این موضوع را بررسی کنند.
 
وی همچنین از رهبران منطقه سیلیکون ولی خواسته در خصوص بینایی رایانه (computer vision)، به معیارهای اخلاقی پایبند باشند و بکوشند استفاده از این فناوری را شفاف سازند.
 
کد مطلب: 53484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام