کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپ نوت‌پد ویندوز مایکروسافت اولین آپدیتش را پس از چند سال دریافت کرد

29 تير 1397 ساعت 9:08

ایتنا - به‌روزرسانی آینده سبب خواهد شد تا این پلتفرم با فایل‌های بزرگ‌تر سازگاری بیشتری داشته باشد، و همچنین کارکرد یافتن و جایگزینی(find-and-replace) آن را بهبود می‌بخشد.


 
خبری خوب برای کسانی که هنوز از نرم‌افزار نوت‌پد ویندوز استفاده می‌کنند: پس از چندین سال، تغییرات بزرگی در این اپلیکیشن به اجرا در آمده است، که برخی از این تغییرات به درخواست کاربران بوده است.
 
به گزارش سرویس اخبار نرم‌افزار از رایورز به نقل از مشبل، ویندوز اعلام کرده است که به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 دربرگیرنده برخی بهبودهای اساسی در این اپ ساده است.
مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از نظرات کاربران برای تعیین قابلیت‌های جدید آن استفاده نموده، که شامل توانایی برای حذف یک کلمه کامل با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Backspace است.
 
این به‌روزرسانی، که درست در دنباله نوآرایی ماه گذشته آفیس ارائه می‌شود، با Redstone 5 (که نام رمز به‌روزرسانی قریب‌الوقوع مایکروسافت است) منتشر خواهد شد، که پیش‌بینی می‌شود اواخر امسال عرضه شود.
اگر همه چیز بدون مشکل پیش برود، این به‌روزرسانی می‌تواند حرکتی مثبت برای این غول تکنولوژی پس از چند به‌روزرسانی نه چندان بی‌مشکلی باشد که در ماه‌های اخیر برای ویندوز 10 ارائه شدند.
 
با این که Notepad اخیرا مشکلش با ترکیب فایل‌ها از دیگر سیستم‌های عامل را رفع کرده بود، ولی این اپ از زمان شکل‌گیریش در 33 سال پیش تغییر چندانی نیافته بود. به‌روزرسانی آینده سبب خواهد شد تا این پلتفرم با فایل‌های بزرگ‌تر سازگاری بیشتری داشته باشد، و همچنین کارکرد یافتن و جایگزینی (find-and-replace) آن را بهبود می‌بخشد.
 


کارکرد یافتن و جایگزینی امکان اجرای یکباره تغییرات را در اختیار کاربران قرار خواهد داد، و همچنین به شما تنظیمات قبلیتان برای اجرای اتوماتیک یک جست‌وجوی جدید یادآوری خواهد کرد.
نوتپد همچنین قابلیت زوم بر روی متن را عرضه خواهد کرد، که شما با فشار دادن همزمان دکمه Ctrl و علامت جمع یا تفریق، یا فشار دادن Ctrl در زمان استفاده از ماوس برای تنظیم سطح زوم قادر به انجامش خواهید بود.
 
شاید خبر هیجان‌انگیزتر این باشد که نوت‌پد خطوطی را که به طور کامل در صفحه نمایش جا نگرفته‌اند نمایش خواهد داد.
 
با اینکه ما نهایتا می‌توانیم از شر مشکل خطوط متنی بی‌نهایت آن راحت شویم، ولی این به‌روزرسانی هم کمک زیادی به امکانات ضعیف این اپ نخواهد کرد.
 


کد مطلب: 53478

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53478/اپ-نوت-پد-ویندوز-مایکروسافت-اولین-آپدیتش-چند-سال-دریافت

ايتنا
  https://www.itna.ir