۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴

معافیت موقت تحریمی آمریکا برای فعالیت‌های پلتفرم IT بیمه Lloyd’s در ایران

ایتنا - تحمیل مجدد تحریم‌ها می تواند سبب شود که بیمه گرها «احتمالا» قادر به پردازش کسب و کار مرتبط با ایران از طریق پلتفرم Lloyd’s نباشند، که سال گذشته به تملک جزئی شرکت آمریکایی DXC در آمد.  
معافیت موقت تحریمی آمریکا برای فعالیت‌های پلتفرم IT بیمه Lloyd’s در ایران
 
بیمه‌گران، بیمه‌گران اتکایی، کارگزاران و شرکت‌های کشتیرانی و ترابری اروپایی در حال کاستن از کسب و کار با ایران هستند چرا که ایالات متحده، پس از خروج از معاهده هسته‌ای با ایران در ماه مه، از 4 نوامبر مجددا تحریم‌ها بر بیمه و بیمه اتکایی این کشور را از سر خواهد گرفت.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از رویترز، Lloyd’s لندن و دیگر بیمه‌گران اروپایی پس از آنکه آمریکا در ژانویه 2016، به دنبال انعقاد برجام بین قدرت‌های جهانی و ایران در سال 2015، تحریم‌های ثانویه را برداشت به ارائه پوشش اعتباری دریایی، انرژی و تجاری برای ایران پرداختند.
 
برداشتن تحریم‌های ثانویه بدین معنا بود که شرکت‌های اروپایی امکان تجارت با ایران بدون جریمه شدن توسط آمریکا را پیدا می‌کردند. این فرصت تجارت با ایران برای شرکت‌های تابعه خارجی شرکت‌های آمریکایی نیز فراهم بود.
 
بروس کارنگی-براون رییس Lloyd’s به رویترز گفت که تحمیل مجدد تحریم‌ها می‌تواند سبب شود که بیمه‌گرها «احتمالا» قادر به پردازش کسب و کار مرتبط با ایران از طریق پلتفرم Lloyd’s نباشند، که سال گذشته به تملک جزئی شرکت آمریکایی DXC درآمد.
 
وی گفت: «شما می‌توانید کارتان را از طریق Lloyd’s به وسیله دیگر مکانیسم‌های تسویه‌ای خارج از DXC انجام دهید، که در این صورت بر پیچیدگی و هزینه اجرای آن افزوده خواهد شد.»
 
«در این صورت نیاز به قدری ارزیابی‌های بیشتر درباره فرصت‌های کسب و کار موجود، در هر یک از حالت‌ها، وجود خواهد داشت.»
 
یکی از سخنگویان Lloyd’s گفت که این شرکت به سندیکاهای بیمه توصیه نموده که «پیش از ورود به فعالیت‌های مرتبط با ایران مشاوره حقوقی بگیرند، تا ریسک تحریمیشان را ارزیابی نموده و کاهش دهند.»
 


DXC سرویس‌های پردازش داده‌ها و دیگر سرویس‌های بک آفیس را برای Lloyd’s و شرکت‌های دیگر بیمه‌گر لندنی از طریق دو شرکت (XIS و XCS) انجام می‌دهد، که مشترکا تحت مالکیت شعبه بریتانیایی DXC (با نام Xchanging)، Lloyd’s و انجمن بین‌المللی نمایندگان بیمه هستند.
 
ماه گذشته، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی(OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهایی که به شرکت‌های تابعه خارجی شرکت‌های آمریکایی اجازه تجارت با ایران را می‌دادند ابطال کرد.
 
DXC در یک بیانیه ایمیلی بیان نمود که: «DXC، Xchanging، و شرکای سرمایه‌گذاری مشترک ما در حال ارزیابی اثرات آن ... بر ادامه توانایی XIS و XCS برای پردازش حق بیمه‌ها و دعاوی مرتبط با ایران و زمانبندی تغییرات پردازشی مورد نیاز در طی دوره خاتمه همکاری هستند.»
 
در این بیانیه آمده است که در مجوز دوره خاتمه که توسط OFAC در انتهای ماه ژوئن صادر شد تا نوامبر به شرکت‌ها برای خروجی تدریجی از فعالیت‌های مرتبط با ایرانشان فرصت داده شده است.
DXC گفت: « XIS و XCS در آینده نزدیک توضیحاتی به بازار ارائه خواهند کرد.»
 
کد مطلب: 53472
برچسب ها: بیمه تحریم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام