کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با اشباع بازار گوشی‌های همراه، آینده پیش روی اپراتورهای موبایل چیست؟

27 تير 1397 ساعت 17:03

ایتنا - وایرلس در آستانه تحولی به سمت شبکه‌های 5G و اینترنت اشیاء است.


 
بر اساس آمارهای جدید صنعت مخابرات، پس از یک دهه رشد فوق‌العاده، بازار موبایل در سال گذشته با رکود نسبی مواجه شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فورچون، تعداد کل دستگاه‌های متصل به شبکه با تنها رشد 1درصدی به 400.2 میلیون رسید، که کندترین نرخ افزایش به ثبت رسیده است، و، بنا به گزارش گروه تجارت صنعتی CTIA، درآمدهای خدمات وایرلس با کاهش 5 درصدی به 179 میلیارد دلار رسید تا برای دومین سال، روند نزولی را تجربه کرده باشد.
با توجه به جمعیت 326 میلیون نفری آمریکا، به طور متوسط بیش از 2/1 دستگاه برای هر مرد، زن و کودک در این کشور وجود دارد.
 
با این وجود، این صنعت نگاهی به جلو دارد و موج بعدی تکنولوژی انتقال وایرلس سریع‌تر از همیشه(که با عنوان 5G شناخته می‌شود) را هدف قرار داشته است. حتی با اینکه تعداد دستگاه‌های جدید به نقطه عدم رشد رسیده است، ولی استفاده از دیتا همچنان به رشد شدید ادامه داده و اپراتورهای بی‌سیم در حال شکل دادن شبکه‌های 5G هستند که به طرز فزاینده‌ای در طی سه تا پنج سال آینده وارد عرصه می‌شوند.
بدین ترتیب بنظر می‌رسد این فرآیند با خود درآمدهای مضاعفی را از سرویس‌های جدید مانند دستگاه‌های هوشمند همیشه متصل به شبکه به همراه خواهند آورد.

این صنعت به قانونگذاران آمریکا فشار می‌آورد تا موج‌های هوایی بیشتری را بگشایند و راه را برای افزودن هزاران پایگاه سلولی کوجک‌تر مورد نیاز برای 5G با تسهیل مقررات محلی و ایالتی هموار نمایند.
 


بیکر، رییس و مدیرعامل CTIA، در بیانیه‌ای گفت که «گزارش امسال نشان می‌دهد که وایرلس در آستانه تحولی به سمت شبکه‌های 5G و اینترنت اشیاء است.»
بیکر در ادامه گفت که روند چشمگیر استفاده از دیتا «نیاز به ادامه تلاش‌ها برای مدرنیزه کردن قوانین زیرساختی و ایجاد یک خط طیف فرکانسی را کاملا برجسته‌ می‌کند که تداوم پیشتازی وایرلس آمریکا در مسابقه جهانی برای 5G را تضمین نماید.»
 
به گفته CTIA، در انتهای سال 2017، اپراتورهای موبایل بیش از 300 هزار پایگاه سلولی مستقر کردند، که نشانگر تنها 7% افزایش نسبت به پنج سال قبل از آن است. ولی به این خاطر که سیگنال‌های 5G مسافتی کمتر از شبکه‌های 3G و 4G LTE امروز را طی می‌کنند، این صنعت ممکن است برای توسعه 5G نیاز به حدود 800000 پایگاه باشد.
بیشتر آنها به مراتب کوچک‌تر از برج‌های سلولی امروز خواهند بود و رادیوها به بالای تیر چراغ برق‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی بسته می‌شوند، ولی برخی از مقامات محلی، به خاطر نگرانی از بابت زشت شدن ظاهر شهر و مخاطرات احتمالی برای سلامت، در قبال آن از خود بی‌میلی نشان می‌دهند.
 


کد مطلب: 53469

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53469/اشباع-بازار-گوشی-های-همراه-آینده-پیش-روی-اپراتورهای-موبایل-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir