کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل ممکن است قوانین ضدانحصار را در مورد نحوه فروش آیفون‌هایش نقض کرده باشد

27 تير 1397 ساعت 13:33

ایتنا - از هر دو گوشی هوشمندی که در ژاپن به فروش می رسد یکی از آنها متعلق به این شرکت آمریکایی است، که باعث شده تا ژاپن به یکی از سودده ترین بازارهای آن تبدیل شود.



رگولاتورهای ژاپنی اعلام کرده‌اند که اپل ممکن است با مجبور کردن ارائه دهندگان سرویس موبایل به فروش ارزانقیمت آیفون‌هایش و [در عوض] پرداخت هزینه اشتراک ماهانه بالاتر قوانین آنتی تراست را نقض نموده، و مانع از انتخاب منصفانه توسط مصرف کنندگان شده باشد.
 
به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از رویترز، کمیسیون تجارت منصفانه (FTC) اعلام کرده است که شعبه ژاپن اپل شرکت‌های NTT Docomo، KDDI  و SoftBank Group را به ارائه یارانه و فروش آیفون با نرخ تخفیفی مجبور کرده است.
FTC در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ملزم نمودن اپراتورها به ارائه یارانه (برای آیفون‌ها) می‌توانسته مانع از ارائه هزینه ماهانه پایین‌تر شده و رقابت را محدود نماید.»
 
FTC، که در سال 2016 بررسی روش‌های فروش اپل را آغاز کرد، اعلام کرده است که به این دلیل اپل را جریمه نکرد که این کمپانی آمریکایی با بازبینی قراردادهایش با اپراتورها موافقت کرده بود.
 


بر اساس گزارش انستیتو تحقیقاتی MM، از هر دو گوشی هوشمندی که در ژاپن به فروش می‌رسد یکی از آنها متعلق به این شرکت آمریکایی است، که باعث شده تا ژاپن به یکی از سودده‌ترین بازارهای آن تبدیل شود.
 
به گفته FTC، این اپراتورها آیفون‌ها را با تخفیف فروختند، که باعث شد تا اپل در برابر رقبایش همچون Samsung Electronics از مزیت ویژه برخوردار شود.
به گفته این نهاد دیده بان، آنها مصرف کنندگان را در قراردادهای دو و چهار ساله پرمنفعتی محبوس کردند.
 
FTC گفته است که در بازیابی قراردادها، اپل موافقت نموده تا به اپراتورها اجازه دهد به مشتریان امکان انتخاب خرید آیفون‌ها را بدون یارانه ولی با پرداخت هزینه کمتر ماهانه [استفاده از اپراتور] بدهند.
 


کد مطلب: 53465

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53465/اپل-ممکن-قوانین-ضدانحصار-مورد-نحوه-فروش-آیفون-هایش-نقض-کرده-باشد

ايتنا
  https://www.itna.ir