کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری دایملر و بوش برای آزمایش تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا

سايت خبری ايتنا , 30 تير 1397 ساعت 0:20

ایتنا - دایملر اعلام کرده است که در طی این دوره پایلوت، مشتریان، با استفاده از یک سرویس حالت سیار مبتنی بر اپ که دایملر آن را مدیریت می‌کند، امکان سواری رایگان در مسیرهای منتخب درون شهر را خواهند داشت.


 
بزرگ‌ترین سازنده خودروهای لوکس در جهان و بزرگ‌ترین تامین کننده تجهیزات خودرویی جزئیات چندانی درباره برنامه روبوتاکسی‌شان، که به عنوان یک سرویس شاتل مسافری توصیف شده، ارائه نکرده‌اند و فاش نکرده‌اند که چه شهری میزبان آن خواهد بود.
آنها به خبرنگاران گفتند که مذاکرات با یک شهرداری در منطقه سیلیکون ولی همچنان در جریان است.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از رویترز، خودروسازان، تامین کنندگان و شرکت‌های تکنولوژی جهانی مانند وایمو و اوبر در حال سرمایه‌گذاری در توسعه سیستم‌های خودران و راه‌اندازی شبکه‌های ناوگانهای آزمایشی در نقاط مختلف جهان با هدف پیشبرد این تکنولوژی هستند.
 
چالش‌های فوق‌العاده پیچیده تکنولوژی خودران، و هزینه‌های تحقیق و توسعه، منتج به ایجاد شراکتهای متعددی بین خودروسازها، تامین کنندگان و دیگران شده است.
 
به گفته مدیران اجرایی آنها، در این خودروها یک راننده ایمنی و یک فرمان وجود خواهد داشت.
 
دایملر اعلام کرده است که در طی این دوره پایلوت، مشتریان، با استفاده از یک سرویس حالت سیار مبتنی بر اپ که دایملر آن را مدیریت می‌کند، امکان سواری رایگان در مسیرهای منتخب درون شهر را خواهند داشت.
 
بنا بر اعلام این شرکت، این سرویس مبتنی بر پلتفرم هوش مصنوعی Nvidia DRIVE Pegasus خواهد بود، که توسط شرکت تراشه‌سازی Nvidia تامین می‌شود.
 
تاکسی خودران هوشمند

شرکت Bosch در حال حاضر در حال توسعه واحد کنترل الکترونیکی خودش است.
مطابق گزارش ایتنا، «مغز» کامپیوتری اصلی که کارکردهای درون یک خودروی خودران را کنترل می‌کند که از تراشه‌های سخت‌افزاری Nvidia و تکنولوژی نرم‌افزاری پایه استفاده خواهد کرد.
به گفته سرپرست خودرانندگی شهری بوش، تا آن زمان، سیستم این شرکت بر تکنولوژی‌های موجود Nvidia، همچون پلتفرم Pegasus، متکی خواهد بود.
 
تحت این قرارداد، دایملر خودرو و تاسیسات تست را تامین خواهد کرد، و بوش سنسورها، راه‌اندازها و واحدهای کنترلی مختلف مورد استفاده در این فرایند توسعه‌ای را فراهم می‌آورد.
 
اوله کلر، سرپرست خودرانندگی دایملر، خودروهای کلاس S و B مرسدس در این طرح توسعه‌ای استفاده خواهند شد ولی خودرویی که در طی این پایلوت مورد استفاده قرار می‌گیرد هنوز انتخاب نشده است.
 
دایملر و بوش اعلام کرده اند که این پایلوت به دستیابی به اطلاعاتی درباره نحوه گنجاندن خودروهای خودران در یک شبکه حمل و نقلی پیچیده که گزینه‌های متعددی را در اختیار قرار می‌دهد کمک خواهد کرد.
 
در این میان، وایمو، که از نظر بسیاری به عنوان پیشتاز قدرتمند ارائه خودران‌ها شناخته می‌شود، قصد دارد تا، به زودی پس از یک آزمایش عمومی، سرویس کرایه خودران کاملا بدون راننده را در فونیکس آریزونا راه‌اندازی کند.
 


کد مطلب: 53463

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53463/همکاری-دایملر-بوش-آزمایش-تاکسی-های-خودران-کالیفرنیا

ايتنا
  https://www.itna.ir