کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

10 نکته که حریم خصوصی شما را بهبود می‌بخشد

25 تير 1397 ساعت 12:57

ایتنا - اینترنت؛ جذاب است و جزئی لاینفک از زندگی روزمره، اما کمی غفلت از حفاظت از حریم خصوصی می‌تواند صدمه جبران ناپذیری واردکند.



به گزارش سرویس اخبار امنیت از کسپرسکی آنلاین، شبکه‌های اجتماعی مکان‌هایی هستند که انواع و اقسام اشخاص در آنها وجود دارند شما نمی دانید که چه کسانی با شما در این فضا روبرو می‌شوند و نیت آنها چیست. با این حال می‌توان با رعایت یک سری نکات اطلاعات محرمانه ی خود را کنترل و و از آنها محافظت کرد. ما در این مقاله به شما در مورد بهبود حریم خصوصی در فضای مجازی نکاتی را متذکر می‌شویم.

1. تنظیمات حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید
اگر در شبکه‌های اجتماعی بسیاری عضو هستید و حساب کاربری دارید، این شبکه‌ها اطلاعات بسیاری در مورد شما را دارند و احتمالا با دانستن اینکه چه چیزهایی به طور پیش فرض از هر شخص در فضای مجازی قابل مشاهده است، شگفت زده خواهید شد. 
به همین دلیل است که ما اکیدا توصیه می‌کنیم که تنظیمات امنیتی خود را بررسی نمایید:
در مورد اینکه چه اطلاعاتی را قصد دارید با دوستان و غریبه ها به اشتراک بگذارید و آن ها را محدود کنید، هیچ کس به جز شما نمی تواند تصمیمی بگیرد.
تنظیمات حریم خصوصی حساب کاربری خود را تغییر دهید.

2. از ذخایر عمومی (ابرها) برای اطلاعات شخصی خود استفاده نکنید
اشتراک گذاری اطلاعات تنها به شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. هرگز از سرویس‌های آنلاین برای دخیره اطلاعات شخصی خود استفاده نکنید. به عنوان مثال فضای Google Docs مکان ایده آلی برای ذخیره ی لیستی از کلمات عبور نیست یا اینکه Dropbox جای مناسبی برای نگهداری تصویر اسکن شده ی گذرنامه شما نیست، مگر اینکه آن ها به حالت رمزنگاری شده نگهداری شوند.

هرگز از سرویس‌های عمومی برای ذخیره سازی استفاده نکنید.

3. از ردیابی شدن جلوگیری کنید
هنگامی که شما از یک وب سایت بازدید می کنید، تمام اطلاعات مربوط به وب گردی شما و چیزهایی را که مشاهده کردید توسط مرورگر جمع آوری می شود. بازاریاب‌ها از این اطلاعات برای تبلیغات هدفمند خود استفاده می کنند و شما را از این طریق به دام می اندازند. حالت امنیتی Incognito به شما کمک می کند تا در چنین مواقعی شناسایی نشوید.
به منظور جلوگیری از ردیابی در فضای اینترنت از راهکار امنیتی اینترنت سکیوریتی کسپرسکی استفاده کنید.

4. آدرس ایمیل خود و شماره تلفن خود را محرمانه حفظ کنید
 به راستی پاداش شما برای به اشتراک گذاشتن ایمیل و شماره تلفن چیست؟ هزاران هزار ایمیل اسپم در ایمیل شما وجود دارد و صدها شماره ی یلاک شده در تلفن‌های همراهتان! اگر نمی‌توانید از به اشتراک گذاری این اطلاعات با خدمات اینترنت و فروشگاه های آنلاین پرهیز کنید حداقل آنها را با افراد تصادفی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید. در نظر داشته باشید که می‌توانید برای کارهای فوری و ضروری خود یک ایمیل ایجاد کنید و از شماره تلفن جداگانه ای مخصوص این کار استفاده کنید.
یکی ایمیل جداگانه برای انجام فعالیت های آنلاین خود ایجاد و یک سیم کارت جداگانه را برای خرید های آنلاین و موارد دیگر به اشتراک گذاری خریداری کنید.

5. از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با قابلیت end-to-end encryption استفاده کنید
 اکثر برنامه‌های پیام رسان مدرن از تکنولوژی رمزنگاری استفاده می‌کنند اما چیزی که آنها استفاده می کنند کمی متفاوت است. پیام‌ها در بخش گیرنده رمزگشایی می شود و در سرورها ذخیره می‌گردند. اما اگر فردی آن سرورها را هک کند چه می‌شود؟ هرگز این خطر را به جان نخرید، از پیام رسان هایی استفاده کنید که در آن ها تکنولوژی end-to-end encryption به کار رفته باشد.

از اپلیکیشن‌های end-to-end encryption برای مکالمات خود استفاده کنید، همانند اپلیکیشن پیام رسان WhatsApp؛
در نظر داشته باشید که به طور پیش فرض مسنجر فیس بوک، تلگرام، Google Allo از تکنولوژی end-to-end encryption استفاده نمی کنند. برای فعال کردن ارتباط امن باید به صورت دستی آن را آغاز کنید.

6. از پسوردهای امن استفاده کنید
استفاده از پسوردهای ضعیف می تواند امنیت اطلاعات شما را به خطر بیاندازد. تقریبا به خاطر ماندن کلمه ی عبور طولانی و منحصر بفرد برای تمام حساب های کاربری که از آنها استفاده می کنید کاری غیر ممکن است، اما بی شک با استفاده از یک مدیریت پسوردها می‌توانید هر تعداد از پسوردها را نگهداری کنید.
از پسوردهای طولانی (12 کاراکتری یا بیشتر) برای تمام حساب‌های خود استفاده کنید؛
برای هر حساب خود از یک پسورد جداگانه استفاده کنید؛
از پسورد منیجر کسپرسکی برای استفاده راحت‌تر از کلمات عبور خود استفاده کنید.

7. مجوزها را برای اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید و پسوندهای مرورگرها مطالعه کنید
اپلیکیشن‌های موبایل از شما برای دسترسی به مخاطبین یا فایل‌ها در رم گوشی، دوربین، میکروفن، لوکیشن و غیره مجوز درخواست می‌کنند. بعضی از این اپلیکیشن‌ها به هیچ عنوان نمی توانند بدون این مجوزها فعالیت کنند اما برخی از آنها تنها به منظور اهداف تبلیغاتی از شما درخواست دسترسی دارند. خوشبختانه کنترل این دسترسی ها کار چندان سختی نیست. این مورد برای افزونه‌های مرورگر ها نیز صدق می‌کند.
مجوزهای تلفن همراه خود را قبل از نصب اپلیکیشن ها به خوبی مطالعه کنید.
افزونه‌های مرورگرها را نصب نکنید مگر اینکه به آنها نیاز واقعی داشته باشید. مجوز مربوط به افزونه ها را به خوبی بررسی کنید.

8. تلفن و کامپیوتر خود را با یک پسورد یا کدعبور محافظت کنید
کامپیوتر و تلفن های شخصی ما اطلاعات بسیار زیادی را ذخیره سازی می کنند که ما ترجیح می‌دهیم آنها را خصوصی حفظ کنیم. از همین رو برای آن ها پسوردهایی امن در نظر می‌گیریم. این پسورد های الزاما نباید همیشه پیچیده و دشوار باشند اما روتین بودن آنها هم کاری غیر عقلانی است. در تلفن‌های همراه پین کدهای 6 رقمی یا استفاده از پسوردها به مراتب امنیت بالاتری نسبت به الگوهای پسوردی دارند. برای دستگاه هایی که از تاییدیه بیومتریک استفاده می کنند بازشدن قفل ها به وسیله ی اثر انگشت یا عنبیه ی چشم راهکار خوبی است اما در نظر داشته باشید که این تکنولوژی ها نیز محدودیت دارند.

از کلمات عبور یا احراز هویت بیومتریک برای قفل کردن تلفن های خود، تبلت و کامپیوتر خود استفاده کنید.

9. نوتیفیکیشن‌های اسکرین خود را غیر فعال کنید
 از تلفن خود با یک پسورد قوی و طولانی محافظت کنید اما در این بین نوتیفیکیشن‌ها چه می‌شوند؟ اگر آنها فعال باشند تمام مسیج های دریافتی قابل مشاهده خواهد بود. برای جلوگیری از نمایش این اطلاعات بر روی صفحه قفل شده تلفن شما تنظیمات مربوط را انجام دهید.
نوتیفیکیشن های lock-screen را غیر فعال کنید یا که اطلاعاتی که حساس هستند را از روی lock screen پنهان کنید.

10. هنگام اتصال به شبکه های وای فای امن بمانید
شبکه‌های عمومی وای فای معمولا ترافیک را رمزنگاری نمی کنند و این بدان معنی است که هر شخصی می تواند سعی در وارد شدن به شبکه ای که شما در آن حضور دارید داشته باشد. برای جلوگیری از انتقال هرگونه اطلاعات حساس، لوگین‌ها، پسوردها، اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری و غیره از یک VPN برای رمزنگاری اطلاعات حساس و محافظت مقابل جاسوسان استفاده کنید.


کد مطلب: 53459

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53459/10-نکته-حریم-خصوصی-بهبود-می-بخشد

ايتنا
  https://www.itna.ir