کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قصد استرالیا برای محروم کردن هواوی از پروژه توسعه 5G به خاطر نگرانی‌های امنیتی

27 تير 1397 ساعت 17:41

ایتنا - اپراتورهای موبایل معمولا به اطلاعات حساس شخصی، همچون تاریخچه جست‌وجوی اینترنت یا ایمیل‌ها، دسترسی دارند. ولی در استرالیا و بیشتر کشورهای دیگر، قوانین سختگیرانه‌ای بر زمان و نحوه اجرای چنین کارهایی توسط آنها وجود دارد.


 
کشور استرالیا در صدد است تا شرکت Huawei Technologies را از تامین تجهیزات برای شبکه طرح‌ریزی شده باندپهن 5G این کشور منع نماید.
بر اساس گزارش‌های دو منبع، این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که برخی دستگاه‌های استرالیا نگرانی‌هایی را در این باره مطرح نموده‌اند که دولت چین ممکن است هواوی را به تحویل دادن داده‌های حساس استرالیا وادار کند، هرچند که هیچ شواهد علنی در تایید این ظن به جاسوسی تاکنون یافته نشده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، هواوی، بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات شبکه‌های مخابرات و سومین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در جهان، قول داده است که دولت استرالیا نظارت کاملی بر تجهیزات شبکه 5G خواهد داشت، که می‌تواند دربرگیرنده ایستگاه‌های پایه، برج‌ها و تجهیزات ارسال رادیویی باشد.
این نوع از نظارت مورد پذیرش کشورهای دیگر قرار گرفته است، به ویژه بریتانیا، که در آن یک لابراتوار ویژه با شرکت مسئولان اطلاعاتی دولتی همه محصولات هواوی را مرور می‌کند.
در دیگر کشورهای غربی، از جمله نیوزیلند، کانادا و آلمان، نیز نسبت به استفاده تحت مراقبت از خدمات هواوی ابراز خوشبینی شده است.
 
ولی، دو منبع خبری در گفت‌وگو با رویترز گفته‌اند که، منابع امنیتی استرالیا به قانونگذارانشان اعلام نموده‌اند که نظارت باعث رفع نگرانی‌هایشان نمی‌شود.
یکی از منابع دولتی گفت: «هواوی یک شرکت چینی است، و بر اساس قوانین کشور مزبور، باید برای آژانس‌های اطلاعاتی، در صورتی که درخواست کنند، کار کند.»
 
هر دو منبع از افشای هویتشان خودداری کردند زیرا مجاز به گفت‌گو با رسانه‌ها نبودند.
 


هواوی پیش از این تا حدود زیادی از بازار عظیم ایالات متحده، به دلایل نگرانی‌های امنیتی، محروم شده است. کسب و کار آن که به اپراتورهای مخابراتی کوچک روستایی سرویس می‌دهد اکنون پس از حملات جدید به این شرکت در هفته‌های اخیر از جانب برخی از قانونگذاران آمریکا در معرض خطر قرار گرفته است.
 
اپراتورهای موبایل معمولا به اطلاعات حساس شخصی، همچون تاریخچه جست‌وجوی اینترنت یا ایمیل‌ها، دسترسی دارند. ولی در استرالیا و بیشتر کشورهای دیگر، قوانین سختگیرانه‌ای بر زمان و نحوه اجرای چنین کارهایی توسط آنها وجود دارد.
 
قوانین چین سازمان‌ها و شهروندان را به پشتیبانی، کمک و همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی ملزم نموده است. با این وجود، جان لورد، رییس هواوی استرالیا، می‌گوید که این قانون برای عملیات‌های خارج از چین اعمال نمی‌شود.
 


کد مطلب: 53453

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53453/قصد-استرالیا-محروم-کردن-هواوی-پروژه-توسعه-5g-خاطر-نگرانی-های-امنیتی

ايتنا
  https://www.itna.ir