کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت شبانه و رنج‌هایی که کابران متحمل می‌شوند!

23 تير 1397 ساعت 9:45

ایتنا - تمام شدن حجم‌های اینترنت شبانه‌ای که در کنار حجم روزانه اپراتور به کاربران عرضه می‌شود یکی از گلایه‌های کاربران است.





اینترنت همراه ارایه‌شده توسط اپراتورهای موبایل شامل حجم روزانه و شبانه می‌شود. یکی از علل ارایه نوع شبانه این بسته‌ها که بعضا با اعتراضاتی هم مواجه است، کم‌تر مصرف شدن اینترنت در این ساعت از شبانه‌روز و تعداد کم کاربرانی است که خواهان این نوع بسته‌ها هستند.

به گزارش سرویس اینترنت از ایسنا، یکی از رسم‌هایی که در سال‌های اخیر از سوی اپراتورها به راه افتاد، ارائه بسته‌های تشویقی صوت، دیتا و امتیازهای دیگر برای ساعاتی از شب است که به آن ساعات کم‌مصرف اطلاق می‌شود. اگرچه ممکن است ارائه اینترنت در این ساعات، اعتراض برخی کاربران را سبب شود، اما ساعات کم‌مصرف توسط رگولاتوری تعیین‌ می‌شود.

ساعات کم‌مصرفی که در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده، از ساعت ۲۴ تا ۶ برای صوت و ۲ تا ۸ برای دیتاست. همچنین در صورتی که اپراتور در طرح تشویقی مایل باشد خدمات را هم در ساعات کم‌مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم‌مصرف را به صورت تفکیک‌شده اعلام کند.

البته طرح‌های شبانه اپراتورها و استفاده از اینترنت و صوت در ساعات کم‌مصرف منتقدانی هم دارد. برخی ممکن است اظهار کنند عملا در این ساعات مصرفی ندارند؛ اما باید توجه داشت علت قرار دادن بسته‌ها و شرایطی خاص در این ساعت از شبانه‌روز، همین کم‌مصرف بودن آن است.

اگرچه با توجه به سهولت دسترسی، استقبال مردم از اینترنت همراه نسبت به سایر شیوه‌ها بیشتر بوده اما این شیوه دسترسی در موارد متعدد موجب شده است مشترکان هر سه اپرتور موبایل (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در مواردی از پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود گلایه کنند. از طرفی تمام شدن حجم‌های اینترنت شبانه‌ای که در کنار حجم روزانه اپراتور به کاربران عرضه می‌شود هم اعتراضاتی را سبب می‌شود.

کاربری در پاسخ به اینکه از سوی مسوولان وزارت ارتباطات گفته شد حجم‌خوری اینترنت وجود ندارد، اظهار کرده است: «بسته ۲ گیگ شده ۱ گیگ شبانه + ۱ گیگ روزانه... به نظر شما حجم خوری نیست؟» و کاربر دیگری گفته است: «من از بسته همراه اول شبانه‌ام استفاده نکردم، خود بخود صفر شده! »

در پاسخ به علت اتمام حجم اینترنت شبانه در اپراتور همراه اول، باید توجه داشت که همان‌طور که در وب‌سایت این اپراتور آمده، حجم بسته‌های ارائه‌شده شامل حجم روزانه و هدیه شبانه می‌شود و طبیعتا در صورتی که حجم روزانه پایان یافته باشد، هدیه‌ای هم در کار نخواهد بود و بسته به تمدید اعتبار کاربر که خودکار باشد یا توسط کدهای دستوری و راه‌های دیگر تمدید شود، بسته جدید فعال خواهد شد.


کد مطلب: 53421

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53421/اینترنت-شبانه-رنج-هایی-کابران-متحمل-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir