۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
به دلیل افزایش رقابت در بازار:

​​​​​​​درآمدهای 6 رقمی متخصصان علم داده‌ها

بدون داشتن یک برنامه مدیریت داده ها با حضور متخصصان مناسب، شرکتها از فرصتی برای کسب منافع و تغییرات سازمانی بی بهره خواهند ماند.
​​​​​​​درآمدهای 6 رقمی متخصصان علم داده‌ها

بر طبق داده‌های منتشر شده توسط Paysa، که پلتفرمی برای ارزیابی دستمزدها است، متخصصان داده‌ها به طور متوسط دستمزدهای تقریبا شش رقمی می‌گیرند، و بیشترین دستمزدها در حد سالانه 135 هزار دلار یا بیشتر است.
آنالیز Paysa بر مبنای اطلاعات برگرفته از 16000 پروفایل بود که حقوق پایه، سهام و پاداشها را لحاظ می کرد.
 
به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از سیودایو، شهرهایی که دارای بازارهای تکنولوژی رقابتی هستند دستمزد بیشتری به دانشمندان داده‌ها می‌دهند، به طوری که سان فرانسیسکو و سیاتل 121000 و 120000 دلار سالانه می‌پردازند.
کانون‌های نوظهور تکنولوژی همچون لس‌آنجلس، بوستون و آستین تگزاس نیز در صدر این رده‌بندی جای دارند.
 
به طور خاص، شرکت‌های تکنولوژی بیشترین دستمزد را به دانشمندان داده‌ها پرداخت می‌کنند، هرچند که به تدریج بخش‌های دیگر نیز به بکارگیری این دانشمندان روی می‌آورند.
Snap، Airbnb، Pinterest، Lyft و etsy شرکت‌هایی با بهترین سطح پرداخت‌ها برای دانشمندان داده‌ها هستند. حقوق پایه‌ای که این شرکت‌ها می‌پردازند حداقل 140000 دلار است و دستمزد کل به 183000 تا 238000 دلار می‌رسد.
 
با جلب توجه روزافزون شرکت‌ها به حوزه دیجیتال، تمرکز بر نقش‌های سنتی به مشاغل آینده‌نگری سوق یافته است تا بتوانند از جدیدترین ارز جهان بهره‌برداری کنند: داده‌ها.
 
دستمزد متخخصین فناوری

بر طبق راهنمای دستمزدهای 2018 Robert Half، دانشمندان داده‌ها، در کنار تحلیلگران هوش کسب و کار، توسعه دهندگان و متخصصان امنیت سایبری، یکی از پرتقاضاترین نقش‌ها در حوزه تکنولوژی هستند.
دلیل این دستمزد بالا این است که با افزایش ظاهرا بی‌نهایت ظرفیت ذخیره‌سازی، شرکت‌ها آزادانه به پر کردن انبارهای داده‌هایشان مشغول شده‌اند.
سازمان‌ها می‌توانند همه جور اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند، از داده‌های مشتریان گرفته تا الگوهای استفاده از محصول تا عملکرد تکنولوژی.
  
با انباشته شدن حجم فوق‌العاده زیادی از داده‌ها که باید غربالگری و مدیریت شوند، کارفرمایان برای بهره‌گیری از مهارت‌های تحلیلی و تکنیکی دانشمندان داده‌ها به سراغ آنها می‌روند.

همانگونه که مدیر ارشد اطلاع‌رسانی بوئینگ ذکر کرده است، پتانسیل داده‌ها بدون جهت‌دهی و مدیریت مناسب «در دام گرفتار آمده» خواهد بود.
کولبرت می‌گوید که به منظور کمک به افزایش مشارکت و فراهم‌سازی امکان تعامل آسان‌تر داده‌ها، مقیاس‌بندی آنالیزها و دموکراتیزه کردن قابلیت‌های داده‌ها امری ضروریست.
 
بنظر متخصصان، صرف برخورداری از مخازن عظیم داده‌ها کافی نیست. بدون داشتن یک برنامه مدیریت داده‌ها با حضور متخصصان مناسب، شرکت‌ها از فرصتی برای کسب منافع و تغییرات سازمانی بی‌بهره خواهند ماند.
 
کد مطلب: 53412
برچسب ها: علم داده‌ها
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام