کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم کنار جاده‌ای استفاده از تلفن در خودروها را شناسایی نموده و علائم هشدار را فعال می‌کند

6 مرداد 1397 ساعت 16:09

ایتنا - این سیستم نمی‌تواند مشخص کند که آیا راننده در حال استفاده از تلفن هست و یا مسافر، ولی مراجع مسئول امیدوارند که بتواند به رانندگان یادآوری کند که نکات ایمنی را رعایت کنند.


 
هدف این تکنولوژی ممانعت از تماس گرفتن تلفنی رانندگان در حین رانندگی است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از cnet، مراجع ایمنی ظاهرا در حال تست یک سیستم کنار جاده‌ای برای شناسایی استفاده از تلفن در خودروها هستند.
 
به گزارش BBC، این سیستم کنار جاده‌ای، که در حال تست پایلوت در نورفولک است، این سیگنال را در خودرو دریافت نموده و یک علامت هشدار یک تلفن را با یک خط قرمز در وسط آن فعال می‌کند.
این سیستم نمی‌تواند مشخص کند که آیا راننده در حال استفاده از تلفن هست و یا مسافر، ولی مراجع مسئول امیدوارند که بتواند به رانندگان یادآوری کند که نکات ایمنی را رعایت کنند.
این سیستم می‌تواند زمانی که یک تلفن با هندزفری یا بلوتوث در حال استفاده باشد را شناسایی کند، که در این حالت علامت هشدار داده نخواهد شد.
 
این سیستم توسط یک شرکت تکنولوژی ترافیک در منطقه نورفولک به نام Westcotec تهیه شده است.
 


کریس اسپینکس، از تیم فروش این شرکت و یکی از روسای سابق پلیس این منطقه، به تایمز اعلام کرده است که این سیستم برای آموزش و اطلاع‌دهی به راننده طراحی شده، و قصد Westcotec ایجاد یک تکنولوژی برای استفاده از پرونده‌های قضائی نبوده است.
 
با این حال، شورای این شهرستان به BBC گفته است که ممکن است در آینده ایجاد سیستمی برای ثبت شماره پلاک خودروهای مشخص در برنامه‌های آنها قرار بگیرد، و اینکه آمارهای مربوط به این خودروها در اختیار پلیس نورفولک قرار داده خواهد شد.
 
این علائم در چهار مکان در محدوده نورفولک قرار داده شده و ظرف یک ماه به سایت‌های جدید انتقال داده شدند.
در ماه آوریل، اپ خودرانندگی EverDrive فاش ساخت که استفاده از تلفن دومین عادت ناایمن رانندگی در آمریکا پس از سرعت غیرمجاز است. مجموعا 37 درصد از رانندگان در آمریکا از دستگاه‌هایشان در به طور متوسط 11 درصد از سفرها استفاده می‌کنند.
 


کد مطلب: 53408

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53408/سیستم-کنار-جاده-ای-استفاده-تلفن-خودروها-شناسایی-نموده-علائم-هشدار-فعال-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir