۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲

Fenix؛ مرورگر مخصوص اندروید

ایتنا - موزیلا قصد دارد با جذب خیل عظیمی از کاربران موبایل که از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید استفاده می‌کنند، به محبوبیش بیفزاید.
Fenix؛ مرورگر مخصوص اندروید

شرکت موزیلا قصد دارد مرورگر جدیدی را تحت عنوان فنیکس (Fenix) معرفی و منتشر کند که مخصوص کاربران گوشی‌های اندرویدی است.

به گزارش سرویس نرم افزار از ایسنا، به نظر می‌رسد شرکت موزیلا که توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس است و هر از گاهی با انتشار به روزرسانی آن قصد دارد به محبوبیت آن میان کاربران بیفزاید، حالا در تلاش است تا با توسعه و معرفی مرورگر جدیدی به نام فنیکس (Fenix) برای گوشی‌های اندرویدی نظر بسیاری از کاربران اندرویدی را به خود جلب کند.

با اینکه هنوز اطلاعات چندان زیادی از نسخه اندرویدی مرورگر فنیکس موزیلا در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که این مرورگر می‌خواهد با جذب خیل عظیمی از کاربران موبایل که از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید استفاده می‌کنند، به محبوبیش بیفزاید. تاکنون سرمایه‌گذار اصلی پروژه فنکس خود شرکت موزیلاست و هنوز معلوم نیست چه شرکت دیگری در این پروژه به موزیلا یاری خواهد کرد.

هنوز موزیلا درباره فنیکس به طور رسمی اظهار نظر  نکرده است و بنابراین هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت قصد تجاری‌سازی این مرورگر را در آینده نزدیک دارد یا خیر.
موزیلا شرکت توسعه‌دهنده مرورگر اینترنت فایرفاکس است که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار از فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور دانلود و دریافت شده است.

زمانی که مرورگر فایرفاکس در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد، توانست موقعیتی که مرورگر اینترنت اکسپلورر برای خود دست و پا کرده بود را به سختی به چالش بکشاند اما پس از آنکه مروگر گوگل کروم عرضه و با موفقیت و استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد، نقش پررنگ خود را در بازار مرورگرها از دست داد.
کد مطلب: 53395
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام