۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰

جنجال جیمیل به کنگره می‌رود

ایتنا - گوگل به بهانه طراحی برنامه های کاربردی بهتر به برنامه نویسان اجازه داده محتوای ایمیل‌های خصوصی کاربران را بخوانند.
جنجال جیمیل به کنگره می‌رود

پس از آنکه مشخص شد توسعه دهندگان برنامه های موبایلی بدون محدودیت خاصی به ایمیل های شخصی کاربران گوگل دسترسی دارند، جنجال گسترده‌ای بر ضد گوگل به راه افتاد.

به گزارش سرویس اینترنت از ایسنا، با تداوم انتقادها و تشدید نگرانی ها در مورد نقض امنیت و حریم شخصی کاربران جیمیل، حالا جمهوری خواهان کنگره آمریکا تصمیم گرفته اند تا از گوگل بخواهند در مورد این رسوایی تکان دهنده توضیح دهد.

تعدادی از نمایندگان برجسته جمهوری خواه کنگره از کمیته انرژی و بازرگانی با ارسال نامه هایی برای شرکت آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – از آن خواسته اند به سوالاتی در ارتباط با حریم شخصی کاربران پاسخ دهد. البته این نامه‌ها برای شرکت اپل هم ارسال شده است.
در این نامه ها علاوه بر موضوع تخلف خاص جیمیل، سوالاتی مشترک در مورد جمع آوری و ذخیره سازی فایل های صوتی کاربران با استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند دو شرکت و همین طور میزان و نحوه ردگیری موقعیت جغرافیایی کاربران مطرح شده است.

گوگل سال گذشته مدعی شده بود اسکن کردن ایمیل های کاربران به منظور ارسال آگهی های هدفمند تبلیغاتی به آنها را متوقف می کند. اما افشاگری جدید نشان داده این شرکت تعهد چندانی برای حفظ امنیت و حریم شخصی مشتریان خود ندارد و به بهانه طراحی برنامه های کاربردی بهتر به برنامه نویسان اجازه داده محتوای ایمیل‌های خصوصی کاربران را بخوانند.

در نامه‌های ارسالی از اپل به علت اجازه دادن برای بارگذاری برنامه‌های جنجالی گوگل و فیس‌بوک که ناقض حریم شخصی افراد می باشند، هم انتقاد شده است. شرکت های یادشده هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند.
کد مطلب: 53385
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام