۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۳
از آیفون 9 تا آیفون ایکس پلاس:

جدیدترین اخبار و شایعات درباره محصولات جدید 2018 اپل

ایتنا - پیش‌بینی می شود که بزرگ ترین گوشی از میان سه گانه جدید آیفون در 2018، یعنی آیفون ایکس پلاس، محبوب ترین مدل باشد.
جدیدترین اخبار و شایعات درباره محصولات جدید 2018 اپل

شرکت اپل احتمالا قصد دارد پنج رنگ جدید را در محصولات آیفون سال جاری خود عرضه نماید.
 
به گزارش سرویس اخبار موبایل به نقل از اینکوایرر، این خبر از قول تحلیلگر معروف Ming-Chi Kuo در سایت 9to5Mac ذکر شده است. وی مدعیست که آیفون OLED شش و نیم اینچی جدید، که تصور می شود با نام آیفون ایکس پلاس عرضه شود، به رنگ های سیاه، سفید و همچنین طلایی در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
Kuo در یادداشت تحقیقاتیش پیش‌بینی‌هایی درباره فروش آیفون هم داشته است.
وی انتظار دارد که آیفون LCD ارزان تری که عرضه خواهد شد 55 درصد از فروش را در زمان عرضه آیفون‌های جدید به خود اختصاص خواهد داد، و در سال 2019 حتی بر این سهم خود خواهد افزود.
 
وی مشخصا انتظار رشد شدید تقاضا را نیز دارد، و پیش‌بینی می کند که اپل با فروش 70 میلیون آیفون در سه ماهه چهارم امسال شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود.
 
در ادامه گزارش ایتنا به مرور اخبار و شایعات درباره محصولات جدید اپل می‌پردازیم:

- 4 ژوئیه 2018: تصاویر منتشر شده در بلاگ چینی Chongdiantou گویای مجهز بودن آیفون های امسال به شارژر USB-C هستند.
در این تصاویر همچنین می توان یک «نمونه مهندسی» از این شارژر USB-C را دید که انتظار می رود با آیپدهای جدید اپل عرضه شود.
 
با اینکه برچسب به کار رفته در این تصاویر با سبک معمول اپل متفاوت به نظر می رسد (و احتمالا یک لوازم جانبی طرف ثالث چینی است)، ولی طراحی این شارژر با اخبار درز کرده قبلی (که حکایت از آن داشتند که این شارژ بیضوی شکل خواهد بود و یک ورودی USB-C دارد) مطابقت دارد.
 
 محصولات اپل در سال 2018

در حالی که آیفون 8، 8 پلاس و آیفون ایکس هر سه از شارژ بیسیم پشتیبانی می کنند، ولی اپل در حال حاضر لوازم جانبی برای استفاده از این قابلیت عرضه نکرده است. با این حال، با لوازم جانبی طرف ثالث، فست شارژرهای USB-C می توانند ظرف کمتر از نیم ساعت یک آیفون را از صفر به 50 درصد برسانند.
 
- 3 ژوئیه 2018: آیفون ایکس پلاس در Geekbench مشاهده شد. این گوشی که در لیست Geekbench، که برای نخستین بار توسط BGR رویت شد، با عنوان 'iPhone 11,2' مورد اشاره قرار گرفته است و مجهز به یک CPU جدید شش هسته ای (D321AP)، رم  4GB(1GB بیشتر از آیفون ایکس) و نرم افزار iOS 12 اپل خواهد بود، که تمرکز عمده آن بر عملکرد خواهد بود.
 
CPU فوق الذکر احتمالا A12 خود اپل خواهد بود، که توسط TSMC تولید می شود، و انتظار می رود اولین تراشه 7 نانومتری صنعت موبایل باشد، که (حداقل، در تئوری) سرعت بیشتر و راندمان بهتری را نسبت به تراشه های 10 نانومتری در دستگاههای کنونی اپل ارائه خواهد نمود.  
 
- 2 ژوئیه 2018: یک ویدئو که مدلهای شبیه سازی شده گوشی 6.1 اینچی اپل (آیفون 9) و گوشی 6.5 اینچی آن (آیفون ایکس پلاس) را نشان می دهد منتشر شد.
 
این ویدئوی منتشره در یوتیوب، که توسط یک فروشنده اخبار سری با آیدی @shaimizrachi (که در گذشته مدلهای شبیه سازی شده دقیقی از آیفون‌ها را در اینترنت منتشر کرده بود) برای 9to5Mac ارسال شده است، این دو گوشی جدید را در کنار مدلهای آیفون فعلی، از جمله آیفون ایکس، نشان داده است.
 
قابهای تولیدی توسط شرکت Sketch، تولیدکننده لوازم جانبی، نیز در این ویدئو نشان داده شده اند، که گویای ان است که شرکتهای اینچنینی از هم اکنون ارائه طراحیها پیش از رونمایی رسمی توسط اپل در ماه سپتامبر را آغاز کرده اند.
 
آیفون 9، همانگونه که انتظار می رفت، یک دوربین در عقب دارد، که باعث تقویت شایعاتی شده است مبنی بر اینکه این نخستین محصولی خواهد بود که اپل امسال ارائه می کند. شایعات اولیه همچنین به داشتن یک صفحه LCD 6.1 اینچی برای آن اشاره دارند، که اپل به خاطر پایین نگه داشتن هزینه این گوشی آن را به OLED ترجیح داده است.
 
اخباری سری درباره محصولات تازه اپل

به نظر می رسد که آیفون ایکس پلاس به همان سایز آیفون 7 پلاس باشد، هرچند که صفحه آن بزرگتر و 6.5 اینچی شده است. این بدان خاطر است که اپل حاشیه های بزرگ مدل ابعاد پلاس خودش را کاهش داده و از طراحی ناچدار شبیه آیفون ایکس استفاده کرده است.
 
در این ویدئوی بدون صدا یک ساختار دو دوربینه در پشت آنچه احتمالا آیفون ایکس پلاس نام دارد دیده می شود، هرچند که برخی از شایعات حکایت از وجود یک ساختار سه دوربینه شبیه گوشی Huawei P20 دارد.
در این ویدئو مدل OLED 5.8 اینچی نشان نداده شده است، ولی Mizrachi فاش نموده که «یک شگفتی دیگر» در راه است.
 
- 29 ژوئن 2018: گزارش شده که اپل برای تامین صفحه OLED برای آیفونهای 2018 به سراغ LG رفته است، تا از اتکایش بر سامسونگ بکاهد.
 
بنا بر گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، LG Display در مرحله نخست بین 2 تا 4 میلیون نمایشگر OLED برای اپل تولید خواهد کرد، که این حجم تولید به مرور افزایش خواهد یافت.
با این حال، LG (که بنا بر گزارشها در صدد گشایش یک کارخانه جدید تولید OLED در شهر بندری گوانگجوی چین است) اهداف بزرگتری را در سر می پروراند، و گزارش شده است که به دنبال تامین تمام سفارشهای OLED برای یکی آیفونهای 2018 اپل (احتمالا گوشی 6.5 اینچی iPhone X Plus) است
 
چنین اقدامی می تواند به اپل برای کاستن از اتکایش بر سامسونگ، که در حال حاضر تنها تامین کننده نمایشگرهای iPhone X است، و عامل قیمت حداقل 1000 پوندی این گوشی شناخته می شود، کمک کند. با این حال، از سوی دیگر، نمایشگرهای OLED ال جی قبلا با گزارشهایی منفی همراه بوده اند، به ویژه در رابطه با مشکلاتی که در نمایشگر Pixel 2 XL گوگل منتشر شده است.
 
- 27 ژوئن 2018: Ming-Chi Kuo درباره گوشی 6.1 اینچی جدید آیفون نوشته است که دارای نمایشگر LCD با یک طراحی تمام صفحه (یا به عبارتی ناچ‌دار) مشابه با آنچه در آیفون ایکس دیده شد خواهد بود. به خاطر تصمیم اپل به استفاده از LCD، تولید انبوه این گوشی «دشوارتر» خواهد بود و احتمال دارد عرضه آن به اواخر سال جاری میلادی موکول شود، ولی رونمایی از آن در سپتامبر خواهد بود.
 
و، همچنین، این گوشی ارزانتر از آن چیزی خواهد بود که از ابتدا تصور می شد. Kuo می گوید که انتظار دارد قیمت خرده فروشی آیفونهای LCD چیزی بین 600 تا 700 دلار باشد، که چیزی در حدود 100 دلار کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه است.
علت این قیمت استفاده از پانل LCD (که ارزانتر است)، حذف 3D Touch و تصمیم به استفاده از دوربین تکی خواهد بود؛ وی همچنین افزوده است که اپل یک گوشی LCD نیز در سال 2019 عرضه خواهد کرد (با وجود گمانه زنیهای قبلی درباره رو آوردن کامل این شرکت به استفاده از OLED).
 
- 22 ژوئن 2018: پیش‌بینی می شود که بزرگ ترین گوشی از میان سه گانه جدید آیفون در 2018، یعنی آیفون ایکس پلاس، محبوبترین مدل باشد.
 
وبسایت کره ای The Bell گزارش کرد است که آنچه احتمالا آیفون ایکس پلاس نام خواهد گرفت، که ظاهرا دارای نمایشگر OLED 6.5 اینچی خواهد بود، احتمالا پرفروش ترین محصول این شرکت خواهد بود، چرا که این شرکت پانلهای نمایشگر بیشتری را برای این گوشی سایز پلاس نسبت به هر مدل دیگری سفارش داده است.
 
این گزارش مدعیست که اپل 45 میلیون پانل 6.5 اینچی سفارش داده، در حالی که این رقم 25 میلیون پانل برای گوشی 5.8 اینچی جانشین آیفون ایکس، و 30 میلیون پانل برای گوشی 6.04 اینچی LCD برای پرچمدار ارزان‌قیمت‌تر آن است.
 
- 18 ژوئن 2018: شرکت تراشه ساز اینتل تولید تراشه های مودم برای آیفون های نسل جدید را آغاز کرده است.
 
به خاطر افزایش تنش بین اپل و کوالکام، پیش‌بینی می شود که اینتل تولیدکننده اکثر، و چه بسا تمام، تراشه‌های گوشی‌های آیفون 2018 اپل باشد.
این تراشه مودم (که XMM 7560 نام دارد) نخستین تراشه مودم ساخت اینتل خواهد بود که سرعت دانلود تا 1Gbps با پشتیبانی از 35 باند LET را ارائه می کند. این گزارش مدعیست که اینتل همچنین در حال کار بر روی توسعه سریهای XMM 8000 مودمهای 5G است که پیش‌بینی می شود برای نخستین بار مدلهای آیفونی که در سال 2019 عرضه می شوند به آن مجهز باشند.
 
کد مطلب: 53381
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام