۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱

اپ‌های CarPlay اپل و Auto اندروید باعث کاهش حواس پرتی راننده می شوند

ایتنا - از دیدگاه AAA، به ازاء هر 2 ثانیه ای که راننده چشم از جاده بردارد ریسک تصادف برای وی دو برابر خواهد شد.
اپ‌های CarPlay اپل و Auto اندروید باعث کاهش حواس پرتی راننده می شوند

مطالعه انجام شده توسط AAA نشان می دهد که سیستم‌های اینفوتینمنت تولیدی خود خودروسازان، در مقایسه با CarPlay اپل و Auto اندروید، سنگین‌تر، کندتر و مستعدتر برای پرت کردن حواس راننده هستند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از zdnet، بنیاد AAA برای ایمنی انندگی ششمین رده بندی سالانه‌اش از سیستم‌های اینفوتینمنت و سطح حواس پرتیشان را منتشر کرد.
این رده‌بندی‌ها بر مبنای کارهایی که راننده انجام می دهد از جمله ارسال پیام متنی، مسیریابی و تماس گرفتن است.
هدف این ارزیابی، کاهش نیاز به دخالت عملی راننده در زمان انجام چنان اموری است.
 
به بیانی کوتاه، CarPlay و Auto اندروید 5 ثانیه، یا 24 درصد، سریع‌تر از سیستم تعبیه شده اصلی یک خودرو در زمان برقراری یک تماس تلفنی، و 15 ثانیه، یا 31 درصد، سریعتر در زمان مسیریابی بودند.
 
میزان این تاخیر از این بابت اهمیت حیاتی دارد که، از دیدگاه AAA، به ازاء هر 2 ثانیه ای که راننده چشم از جاده بردارد ریسک تصادف برای وی دو برابر خواهد شد.

 
جدول ارزیابی مربوطه


گزارش AAA پس از آن ارائه شده که کمپانی فورد تا حدود زیادی امتیاز خود در رده‌بندی کیفیتی JD Power را با تقویت سیستم Sync خود و افزایش کارائیش تقویت نمود.

JD Power ذکر نموده است که:
طبقه بندی «صوتی/ارتباط/سرگرمی/مسیریابی (ACEN)» همچنان مساله سازترین طبقه بندی برای مالکان خودروهای جدید است. با این حال، این حوزه برای سومین سال پیاپی بهبود یافته، که در پی کاهش مشکلات مربوط به سیستمهای تشخیص صدا اتفاق افتاده است.  
 
AAA خاطرنشان نموده است که تحقیقش، که در دانشگاه یوتا انجام شد، برای «تعیین مقدار نیاز بصری و روانی» ناشی از استفاده از سیستمهای اینفوتینمنت طراحی شده است. محققان دریافتند که کارائی CarPlay و Auto اندروید به طور کلی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشت.
 
با اینکه CarPlay و Auto اندروید کارائی خوبی داشتند، ولی AAA متوجه شد که منوی سیستمهای بومی خودرو ممکن است باعث ایجاد تاخیر مضاعف شود.
 
شایان ذکر است که هیچ سیستمی نیاز اندکی به دخالت راننده نداشت. بلکه بهترین حالت، دخالت راننده در حد متوسط بود، واقعیتی که نشان می دهد در این حوزه هنوز زیادی به کار برای بهبود وجود دارد.
 
کد مطلب: 53379
برچسب ها: خودرو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام