۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱

دانستنیهای سفر به دبی

لازم نیست که برای رفتن به دبی، حساب بانکی خود را خالی کنید. شاید در نگاه اول به نظر این سفر گران باشد و اگر به هتل‌ها و مراکز تفریحی خاصی بروید، بدون شک اینطور خواهد بود" ولی راه‌های زیادی برای مقرون به صرفه شدن این سفر نیز وجود دارد
دانستنیهای سفر به دبی
--------------------- رپرتاژ آگهی --------------------

دبی دقیقا در جنوب ایران قرار گرفته که اگر سوار هواپیما شده و از تهران راهی آن شوید یک ساعت و 45 دقیقه زمان می برد تا به دبی برسید. دبی بعد از ابوظبی بزرگترین شیخ نشین امارات متحده عربی است.
 امارات 3885 کیلومتر مربع وسعت دارد و زیبایی ها و جاذبه های دیدنی آن هرگز به پای جزایر کیش و قشم ایران نمی رسد اما اماراتی ها به خوبی توانسته اند با جذب سرمایه های خارجی امکانات گردشگری زیادی برای جذب توریست ایجاد کنند
مناسب ترین زمان سفر به دبی، کی به دبی سفر کنیم ؟
 
اگر چه تور دبی در همه فصل اولین انتخاب بیشتر گردشگران است، با این وجود بهترین زمان برای سفر به دبی حد فاصل آبان ماه (ماه نوامبر) تا اسفندماه (ماه آوریل) می باشد که می توانید آب ‌وهوایی معتدل و مطلوب را در دبی تجربه کنید. آب و هوای دبی غالبا گرم و تقریبا شرجی می باشد، پس با سفردر طول این ماه ها بدون اذیت شدن در گرمای هوا از گشت‌وگذاردر این قطب گردشگری فقط لذت ببرید. البته لازم به ذکراست که اگر می خواهید سفری کم هزینه و مقرون به صرفه تری به دبی داشته باشید، در طول ماه های گرم سال با تور دبی سفر کنید، نگران نباشید حتی در فصول گرم سال نیز دبی دارای جاذبه های منحصر به فرد و محسور کننده ایست :
 
چگونه در دبی با مردم ارتباط برقرار کنم
باید گفت که زبان رسمی مردم دبی عربی است اما در این میان زبان انگلیسی هم رواج زیادی دارد پس اگر به زبان عربی مسلط نیستید اصلا جای نگرانی نیست. اگرچه که زبان های فارسی، چینی، اردو و هندی نیز در این میان توسط نیروی کار جوانی که برای تجارت به دبی مهاجرت کرده اند شنیده می شود، زبان های عربی و انگلیسی پرکاربرد ترین زبان ها برای توریست ها می باشد.در مورد سایر تور لحظه آخری و نیز تور دبی بیشتر بخوانید.

 مناسب ترین وسیله برای گشت و گذر در دبی چیست
در دبی جایی برای نگرانی در رابطه با حمل و نقل نیست و شهر مملوء از وسایل حمل و نقل عمومی مختلف است، اما مناسب ترین و آسان ترین گزینه برای حمل و نقل درون شهری در دبی تاکسی است. بهتراست قبل از کرایه کردن تاکسی مسیر را حتما بررسی کنید تا با تقلب در انتخاب مسیرطولانی تر و مسافت طی شده مجبور نشوید پول بیشتری پرداخت کنید. از معروف‌ترین مؤسسات تاکسی‌رانی در دبی می توان موسسه کرایه اتومبیل (DTC) را ذکر کرد و یا استفاده از تاکسی های خاکستری رنگ که به نسبت قیمت مناسب تری دارند می تواند انتخاب بهتری باشد. لازم به ذکر است که اگر در هتل های منتخب دبی اقامت می کنید می توانید هر روز ساعت 10 صبح با ماشین جلوی هتل به صورت رایگان به ساحل و یا مراکز خرید بروید.
 
دبی تنها یک مقصد لاکچری نیست
بله این درست است که برترین هتل ها ی لاکچری 5 ستاره  (7 ستاره از نظر ارائه خدمات ) نظیر برج العرب در دبی قرار دارد، اما دبی تنها مقصد توریستی ثروتمندان نیست. در دبی هتل ها و اتاق ها با رنج متوسط نیز وجود دارد، علاوه بر این ایستگاه مترو اخیرا رفت و آمد در سطح شهر را بسیار ارزان کرده است. برخی از مکان های دیدنی برتر دبی نظیر مکان های تاریخی الفهیدی، مارینا و سوق کاملا رایگان هستند،  از این رو به خاطر بسپارید که خوش گذرانی در دبی تنها نیازمند هزینه های گزاف و زیاد نیست. می توانید با انتخاب یکی از تور های ارزان دبی، سفری فوق العاده خاطره انگیز را در دبی سپری کنید.
 دبی نه تنها  شهر ساختمان های بلند است، بلکه شهر بزرگ ترین مراکز خرید نیز هست
 
از جاذبه های دبی شاید که نه، حتما اسم برج خلیفه دبی را شنیده اید. برج خلیفه بلند ترین آسمان خراش و دست سازه بشر در دنیا و یکی از پر بازدید ترین مکان توریستی در دبی است. ( در اینجا مقاله ای با عنوان " چطور به برج خلیفه برویم"  اطلاعات بیشتری در رابطه با برج خلیفه در اختیار شما می گذارد).  از برج خلیفه که بگذریم، از دیگز جاذبه ها و ویژگی های منحصر به فرد دبی، دبی مال است. دبی مال که در پایین برج خلیفه واقع شده، از بزرگ ترین مراکز خرید در خاورمیانه و دنیاست.  آکواریوم غول پیکر درون دبی مال از دیگر جاذبه ها این مرکز خرید است که بازدید کنندگان را به دنیای زیر آب برده و سفر رویایی شما به دبی را کامل می کند.بیشتر بخوانید: تور کیش
 
سفری به شهر چند فرهنگی
اگر در دبی انتظار بازدید از یک شهر با سنت ها و آداب و رسوم سنتی عرب را دارید، باید بگوییم که اشتباه می کنید. دبی جایی نیست که بتوانید فرهنگ اصیل عرب را در آن ببینید. در حقیقت دبی از چند فرهنگی ترین شهر های دنیاست و در طول سفر به دبی شاهد تنوع و گوناگونی زیادی خواهید بود. با توجه با آمار ها 83 در صد کل جمعیت دبی را مهاجرین خارجی مقیم دبی تشکیل می دهند.
 
 دبی بهشت عاشقان غذاست
چیزی که می توانیم بی اغراق و بی شک درباره دبی بگوییم این است که شهر دبی مکان سرو بهترین غذاهاست. از غذا های سنتی، دلچسب و بسیار خوشمزه و تازه عربی که بگذریم، در طول سفر به دبی می توانید تمام رستوران های مشهور دنیا، رستوران های ژاپنی، ایتالیلایی، فرانسوی و...  را یک جا ببینید.  اهل هرکجا که باشید، در طول سفر با تور دبی شانس غذا خوردن در بهترین رستوران مختص کشور خود را دارید، پس این شانس را از دست ندهید - بهترین رستوران های دبی.
 
دبی مقصدی رویایی برای کودکان، تور دبی سفری برای کودکان
دبی تنها مقصد مختص جوانان و افراد مجرد نیست،سفر به دبی به عنوان یک مرکز تفریحی عالی برای خانواده های بچه دار مقصدی رویاییست. دبی پر است از مکان های تفریحی مختلف و گوناگونی که بچه ها را به فراتر از هیجان و رویاهایشان می برد. از محبوب ترین مراکز تفریحی مخصوص کودکان در دبی می توان به آکواریوم دبی، پارک های دبی، پیست اسکیت، اسکی روی یخ و شنا در سواحل اشاره کرد. علاوه بر اینها، در طول سفر با تور دبی، هنگام گشت و گذار در مراکز خرید بزرگ دبی شاهد پارک های سر بسته با انواع وسایل الکترییکی جذاب و مفرح خواهید بود.
 
برج خلیفه
می‌توانید با ۲۷ دلار (۱۰۰,۰۰۰ تومان) به طبقه‌ی ۱۲۸ برج خلیفه، بلندترین برج دنیا، بروید. از بلندی برج می‌توانید منظره‌ی شهر و بیابان را تماشا کنید.

مرکز تجاری دبی
این مرکز تجاری به خاطر آکواریوم، پیست اسکی روی یخ، سینما، فروشگاه‌های بزرگ خرید کتاب و کافه‌های زیبا یکی از محبوب‌ترین مراکز تجاری جهان است. این مرکز خرید را باید حتما دید و وقتی آنجا هستید تعداد زیادی از مردم را خواهید دید که فقط در حال چرخیدن در مرکز خرید، صحبت کردن،   نوشیدن قهوه و خواندن کتاب هستند.مطالب بیشتر و عکسهای متنوع و جزدیات تور استانبول را در سایت سفر باتو بخوانید.

مسجد جومیرا
این مسجد زیبا یکی از دو مسجد شهر است که گردشگران اجازه‌ی باردید از آن را دارند. مسجد کوچک است و فقط یک فضای بزرگ دارد ولی هر صبح ساعت ۱۰، توری گردشگری در این محل وجود دارد. این تور هزینه‌ای حدود ۶ دلار (۲۵,۰۰۰ تومان) وصبحانه‌ای کامل و اطلاعات بسیار کلی در مورد اسلام ارائه می‌دهد. برای بازدید کنندگانی که در مورد اسلام اطلاعات زیادی ندارند، این تور بسیار جالب خواهد بود.

جزیره نخل جومیرا
در این جزیره‌ی مشهور به شکل نخل، فروشگاه‌های زیادی در هتل آتلانتیس، پارک آبی و تعداد زیادی رستوران لوکس قرار دارد (این جزیره در شب بسیار خسته‌کننده خواهد بود).

مارینا دبی
منطقه‌ی مارینا با ساختمان‌ها بزرگی محاصره شده و ساحل زیبایی برای قدم زدن دارد. از این محل، کشتی‌های لوکس قابل رویت هستند و می‌توان عکس‌های زیبایی از لنگرگاه و منظره‌ی دریا گرفت. در این محل حتما به رستوران «هفت ستون»، (Pier ۷) سر بزنید. این رستوران ۷ طبقه داشته و بر روی آب بنا شده است.

بازار شهر جومیرا
این بازار به سبک علاء‌الدین ساخته شده و چند رستوران باورنکردنی دارد. در وسط این بازار حیاطی زیبا قرار دارد.

موزه‌ی دبی
موزه‌ی دبی، موزه‌ای کوچک است با این حال تعدادی آثار جالب برای بازدید دارد و اطلاعات جالبی در مورد گذشته‌ی فرهنگی دبی و زندگی در بیابان ارائه می‌دهد.

دبی قدیمی
این منطقه در واقع دبی بدون تغییرات جدید است و در گذشته دبی به این شکل بود. مغازه‌های کوچک خیابان‌ها بسیار زیبا هستند و می‌توان ساعت‌ها در این خیابان‌ها جستجو کرد و در زیبایی بی‌نظیرش گم شد. قایقی برای عبور از رودخانه اجاره کنید و به دیدن موزه‌ی دبی بروید. در رستوران‌های این محل غذا بخورید (تعدادی رستوران خوب هندی نیز در این محل موجود است). از موزه‌ی هنر بازدید کنید و دبی را بدون زرق و برق امروزی بشناسید.
 
بیابان دبی
می‌توانید صبح به بیابان بروید و در بیابان بگردید یا شبی را زیر نور ستارگان در بیابان سپری کنید.
لازم نیست که برای رفتن به دبی، حساب بانکی خود را خالی کنید. شاید در نگاه اول به نظر این سفر گران باشد و اگر به هتل‌ها و مراکز تفریحی خاصی بروید، بدون شک اینطور خواهد بود" ولی راه‌های زیادی برای مقرون به صرفه شدن این سفر نیز وجود دارد.
 
کد مطلب: 53351
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام