کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشعشعات آنتن‌های BTS در تهران مطابق با استاندارد

13 تير 1397 ساعت 12:54

ایتنا - بررسی‌های انجام‌شده در سطح شهر تهران نشان می‌دهد میزان تشعشعات رادیوئی آنتن‌های BTS این شهر مطابق استاندارد تعیین شده است.





 وحید مختاری - مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه شمال - اظهار کرد: رگولاتوری بطور مستمر و در فاصله‌های زمانی معین در نقاط حساس شهرها از جمله تهران با استفاده از ایستگاه‌های ثابت و سیار، میزان تشعشعات رادیوئی را اندازه‌گیری می‌کند. نتایج این اندازه‌گیری به سازمان انرژی اتمی ارسال شده و در آنجا بررسی و تحلیل می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، وی با اشاره به اینکه فقط سازمان انرژی اتمی صلاحیت دارد درباره این تشعشعات اظهارنظر کند، گفت: در صورتی که نتایج بررسی متخصصان سازمان انرژی اتمی میزان تشعشع را غیر استاندارد اعلام کند، موارد اعلام شده از سوی رگولاتوری پیگیری شده و با همکاری اپراتورها پارامترهای فنی مربوط به سلامت مردم اصلاح می‌شود.

مختاری تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی براساس وظایف خود و با توجه به نگرانی شهروندان از تاثیر تشعشعات، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد و نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده و بررسی دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی نیز نشان می‌دهد تاکنون هیچ موردی از غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها مطابق استانداردهای تعیین شده بوده است.


کد مطلب: 53337

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53337/تشعشعات-آنتن-های-bts-تهران-مطابق-استاندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir