کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینستاگرام فیلتر می‌شود؟

13 تير 1397 ساعت 10:31

ایتنا - مسئولان می‌گویند سوءاستفاده برخی از کاربران این شبکه و جمع‌آوری پول از دیگر کاربران دلیل فیلتر اینستاگرام است.




تلاش برای فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی، وعده رفع فیلتر توییتر یا فیلترینگ اینستاگرام اگرچه موضوع جدیدی نیست اما به اعتقاد وزیر ارتباطات، این مباحث برای انحراف افکار عمومی از شفاف‌سازی درباره سوءاستفاده‌کنندگان ارزی اخیر دوباره مطرح شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام و تلگرام در دی ماه برای چند روزی دچار اختلال شده و از دسترس کاربران ایرانی خارج شدند. در آن زمان اگرچه برخی از شایعات از مسدود شدن دائمی این شبکه‌های اجتماعی خبر می‌داد اما محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- این موضوع را تکذیب کرد و گفت شایعه‌هایی که در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود صحت ندارد و به نظر می‌رسد هدف آنها ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است.

با وجود این، پس از گذشت چند روز، طبق اظهارات وزیر ارتباطات این دو برنامه رفع فیلتر شدند؛ هرچند برخی به رفع فیلتر آنها و به‌ویژه اینستاگرام اعتراض داشتند. اما داستان فیلترینگ که در این سال‌ها و با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعدد همواره وجود داشت، به همین جا ختم نشده و در نهایت فیلتر شدن تلگرام را در پی داشت که از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تا امروز ادامه دارد.

به نظر می‌رسد با گذشت مدتی از فیلتر شدن تلگرام و باز بودن اینستاگرام، مباحثی درباره مسدود شدن این شبکه اجتماعی دوباره مطرح شده و در رسانه‌ها خبر از پیگیری برای فیلتر اینستاگرام به دلیل سوءاستفاده برخی از کاربران این شبکه و جمع‌آوری پول از دیگر کاربران منتشر شده است که موجب بی‌اعتمادی به نهادهای متولی امر کمک‌رسانی می‌شود.

مباحث مطرح‌شده روز گذشته واکنش وزیر ارتباطات را در پی داشت که در توئیتر نوشت:" موضوع پیگیری برخی برای فیلتر سرویس‌های مختلف اینترنتی تازگی ندارد. رفع فیلتر توئیتر در صف انتظار جلسه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ قرار دارد. آنچه تازگی دارد، طرح یک موضوع قدیمی توسط برخی رسانه‌ها برای انحراف افکار عمومی از مطالبه‌گری شفاف‌سازی سوءاستفاده‌کنندگان ارزی اخیر است".


کد مطلب: 53332

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53332/اینستاگرام-فیلتر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir