۱
plusresetminus
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶

رو آوردن شرکت‌های بیمه به هوش مصنوعی در جنگ علیه تقلب

ایتنا - بنا بر تخمین‌های FBI، تقلب در بیمه، از ادعاهای ساختگی تا کارگزاران بی‌صداقت، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار برای شرکت‌ها و مشتریانشان هزینه دربردارد.
رو آوردن شرکت‌های بیمه به هوش مصنوعی در جنگ علیه تقلب

یادگیری ماشین به صنعت بیمه برای یافتن ادعاهای مشکوک و حتی جست‌وجو در میان اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی برای یافتن تقلب کمک می‌کند.
 
به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از fastcompany، بنا بر تخمین‌های FBI، تقلب در بیمه، از ادعاهای ساختگی تا کارگزاران بی‌صداقت، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار برای شرکت‌ها و مشتریانشان هزینه دربردارد، و این سوای تقلب در بیمه‌های پزشکی است، که متخصصان، هزینه آن را ده‌ها میلیارد دلار دیگر تخمین می‌زنند.  
 
استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای یافتن روندهای غیرمنطقی و الگوهای غیرعادی به سرعت به استانداردی برای شرکت‌های بیمه تبدیل شده است، چه آنها به دنبال سر در آوردن از کار حلقه‌های پیچیده کلاهبردارانی باشند که تصادفات رانندگی ساختگی را ایجاد می‌کنند و چه در حد مشتریان خرد که در میزان ارزش اموال صدمه دیده شان مبالغه می‌کنند.
 
مدیر عامل یکی از استارتاپ‌های بیمه خانه و اجاره در نیویورک می‌گوید که این رویکرد داده محور اغلب برای این شرکت امکان ارزیابی و پرداخت دعاوی را با سرعت به مراتب بیشتر از بسیاری از شرکت‌های بیمه‌گر سنتی فراهم آورده است.
وی می‌گوید که در حدود یک سوم از موارد، دعاوی، بلافاصله پس از تایید الگوریتم‌های این شرکت، قابل تایید و پرداخت خسارت هستند. به گفته وی: «حتی در صورتی که یک انسان در پرونده دخیل بوده باشد، این کار اساسا سریع‌تر از روند عادی خواهد بود.»
 


به گفته وی، انسان‌ها نیز همچنان می‌توانند خسارت‌های پرداخت شده برای دعوای را پس از پرداخت مرور کنند، وضعیت را چک نموده و فرایندهای اتومات شده را بهبود ببخشند. آنها بدین طریق می‌توانند به الگوریتم‌ها بیاموزند که در یک دعوی به چه چیزهایی مظنون باشند.
وی می‌گوید: «ما متوجه شده‌ایم که پاسخگویی دپارتمان دعوای ما به مراتب سریع‌تر شده است چون اکنون با یک الگوریتم رقابت می‌کند.»
 
برای بسیاری از شرکت‌های بیمه خیلی جنبه رقابت‌ساز آن مهم نیست، بلکه می‌خواهند تا به شکلی موثرتر دعاوی را اولویت‌بندی کنند تا انسان‌ها (کارکنانشان) بتوانند به بررسی ژرف‌تر مواردی که نیاز به تحقیقات بیشتر دارند بپردازند.
 
یکی از مدیران گروه ویژه بیمه‌ای «ائتلاف علیه تقلب در بیمه» می‌گوید که «شرکت‌های بیمه به طرز فزاینده‌ای به ماشین‌ها رو می‌آورند تا در حل و فصل تقلب‌های ساده به آنها کمک کنند تا وقت محققانشان برای یافتن جنبه‌های پیچیده‌تری که فقط انسان از عهده آنها برمی‌آید بازتر شود.»
 
ابزارهای پیشرفته AI همچنین می‌توانند به یافتن الگوهای پیچیده تقلب کمک کنند، مانند گروه افراد مرتبطی که دعاوی مشابهی را درباره دریافت خسارت تصادفات عمدی مطرح می‌کنند، و احتمالات از شبکه‌های همپوشانی از پزشکان یا حقوقدانان بهره می‌برند.

    مطالب بیشتر برای مطالعه:
    - یادگیری ماشینی چیست؟ کاربردهای یادگیری ماشین
    - هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
 
کد مطلب: 53327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام