۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷

جهانگرد: مردم از خدمات استارتاپ‌ها استقبال نمی‌کنند

ایتنا - معاون وزیر آی‌سی‌تی: اکنون قوانین و مقررات و تسهیلات فراوانی در نظام حمایتی مالی برای این ایده‌پردازان و جوانان خلاق وجود دارد که از آنها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
جهانگرد: مردم از خدمات استارتاپ‌ها استقبال نمی‌کنند
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اینکه قوانین و تسهیلات مالی بسیاری برای حمایت از کساب و کارهای نوین(استارتاپ) در داخل تهیه و اجرا شده اما مهم‌ترین مانع رونق در این بخش استفاده نکردن عموم مردم از کالاها و خدمات ارائه شده آنهاست.

به گزارش ایتنا نصرالله جهانگرد روز سه شنبه در نشست خبری معرفی زنجیره حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید کسب و کارهای نوپای بخش آی.سی.تی و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه صاحبان ایده و جوانان خلاق هنگامی که ایده خود را به محصول تبدیل کردند با مشکلات و موانعی مواجه می‌شوند که نومید می‌شوند، گفت: اکنون قوانین و مقررات و تسهیلات فراوانی در نظام حمایتی مالی برای این ایده‌پردازان و جوانان خلاق وجود دارد که از آنها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: به رغم همه این سرفصل‌های حمایتی و تعدد اقدام‌های حاکمیتی کسب و کارهای نوپا و جوانان خلاق با مشکل در سمت تقاضا مواجه می‌شوند و این موضوع از عواملی است که سبب می‌شود آنها نتوانند محصول خود را آنگونه که باید و شاید، عرضه کنند.
جهانگرد خاطرنشان ساخت: اکنون انواع و اقسام پول‌های حمایتی و قانون‌هایی که تسهیل کننده کار هستند در خدمت کسب و کارهای نوپاست اما در بخش استفاده، کار کساد است و ایده‌پردازان نیز از آن در رنج هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تلاش کرد در سمت تقاضا رویکرد همگانی به سمت استفاده از محصولات تولید داخل باشد و علاوه بر آن، عزم مدیران نیز به استفاده از دستاوردهای متخصصان داخلی باشد تا رونق در این کسب و کارها ایجاد شود.

کسب و کارهای نوپا تا 50درصد آورده خود تسهیلات می‌گیرند
جهانگرد در ادامه به اقدام‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و از ایجاد یکصد شتاب دهنده این کسب و کارها و تعدادی صندوق های ریسک پذیر خبر داد و گفت: تا 50 درصد آورده کسب و کارهای نوپا به آنان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.
وی یکی از مهم‌ترین اقدام‌های حمایتی وزارت ارتباطات از کسب و کارهای نوپا را تدوین پیوست فناوری برشمرد و افزود: پیوست مذکور پس از تایید در ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود و بر اساس آن 19 قلم کالای خارجی مرتبط با حوزه آی تی که در داخل تولید می شوند، اجازه ورود نخواهند داشت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: پیوست فناوری موضوع خرید از داخل و میزان مشارکت داخلی ها در قراردادهای بین المللی را به جد مورد توجه قرار داده و اکنون بیشتر خریدها به سمت محصولات داخلی است.
 
کد مطلب: 53323
نام شما
آدرس ايميل شما


رامین سمسار
feedback
United States
جناب جهانگرد،
با احترام، علت عدم استقبال مصرف کننده دو نکته مهم است
۱ - به خدمات، یا کالای ارایه شده نیاز مبرم و اساسی نیست یا جایگزین بهتری دارد.
۲- حس اعتماد مردم به علت کیفیت بد خدمات در ایران روز به روز کاهش می‌یابد، حال این خدمات مربوط به ارایه و نصب و راه اندازی اولیه باشد یا خدمات پس از فروش، به این علت تازه وارد‌ها در هر بازاری راه مشکل‌تری در پیش دارند چون حتی بقایشان در اینده مورد پرسش است چه رسد به کیفیت خدمات.
هنر استارت اپ ها در تمام دنیا تشکیل شدن نیست، باقی ماندن و رشد کردن است،به نظر می‌رسد ما در ایران هدف و مفهوم استارت اپ را به درستی درک‌ نکرده‌ایم و فقط تشکیل استارت اپ ها و داشتن اما. بالای انها در شروع به فعالیت برای ما مطرح است.

با تقدیم سپاس و احترام
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام